|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; farklı medeniyetlerin ve dönem müziklerinin sanatsal aktiviteleri konusunda birikim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders; işitsel sanatların tarihsel evrimini inceleyen bilim dalının yolunu amaçlamaktadır. Bu ders; sanatın tanımına dair fikirler tarih boyunca sürekli değişmesine rağmen, sanat tarihi, sanattaki değişimlere bir sistem çerçevesinde bakarak bunları sınıflandırmayı, yaratıcılık yoluyla şekillendirilmelerini anlamayı ve yorumlamayı amaçlamaktadır. Bu ders; geçmişten günümüze değin gelen uygarlıkların sanatını, müziğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu ders; mimari, resim, heykel ve müzik sanatlarının doğuşundan günümüze değin, birçok ülke ve toplumda ne şekilde, ne tür yapıtlar vererek oluştuğunu inceleyen; sanat yapıtlarının ve onları yapan sanatçıların tarzlarını, sanat anlayışlarını belirleyip değerlendirmeye yönelik çalışmayı amaçlamaktadır. Dersin amacı; müziğin işitsel ve görsel kayıtları ile o dönemin müzik yapılarını incelemeye yönelik beceri kazandırmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, farklı Kültürlere ait sanatsal gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatçıların meslek yaşamlarında hangi aşamalardan geçtiğini ve nasıl ürettiklerini bilebilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarih, kültürel mirası ve dönemin müziklerini öğrenme becerisi kazanabilir. |
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci, toplumların ve sanatçıların tarihi süreç içerisinde değişik coğrafyalarda ortaya koydukları sanatları ve müzikleri tanımlayabilir. |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Tarih Öncesi Çağlar- Hitit Sanatı- Frig Sanatı- Urartu Sanatı- Sümer Sanatı- Mısır Sanatı- Rönesans- Barok Dönem'i kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarih Öncesi Çağlar | Yazma- Online Eğitim -Soru |
2 | Hitit Sanatı -Frig Sanatı | Yazma- Online Eğitim -Soru- Cevap |
3 | Lidya Sanatı-Urartu Sanatı | Yazma- Online Eğitim - |
4 | Sümer- Mısır- Roma Sanatı | Yazma- Online Eğitim - |
5 | Rönesans-Altınçağ | Yazma- Online Eğitim - |
6 | Rönesans-Altınçağ | Yazma- Online Eğitim -Tartışma |
7 | Rönesans- Altınçağ Çalgıları | Yazma- Online Eğitim - |
8 | Ara Sınav | |
9 | Opera Sanatının Doğusu,Türkiye'de Opera | Yazma- Online Eğitim -Soru |
10 | Barok Dönem | Yazma- Online Eğitim - |
11 | Barok Dönem | Yazma- Online Eğitim - |
12 | Barok Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim -Tartışma |
13 | Barok Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim -Tartışma- Soru |
14 | Barok Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim - |
15 | Barok Dönem Bestecileri Müzikleri | Yazma- Online Eğitim - |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adnan Turani "Dünya Sanat Tarihi" Remzi Kitabevi 8.Basım Yıl: Kasım 2000 | |
2 | Madelynn Dickerson "Sanat Tarihi" Say Yayınları Yıl: Şubat 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter- Not Tutma |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 8 | ||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 64 |