|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; farklı medeniyetlerin ve dönem müziklerinin sanatsal aktiviteleri konusunda birikim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders; işitsel sanatların tarihsel evrimini inceleyen bilim dalının yolunu amaçlamaktadır. Bu ders; sanatın tanımına dair fikirler tarih boyunca sürekli değişmesine rağmen, sanat tarihi, sanattaki değişimlere bir sistem çerçevesinde bakarak bunları sınıflandırmayı, yaratıcılık yoluyla şekillendirilmelerini anlamayı ve yorumlamayı amaçlamaktadır. Bu ders; geçmişten günümüze değin gelen uygarlıkların sanatını, müziğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu ders; mimari, resim, heykel ve müzik sanatlarının doğuşundan günümüze değin, birçok ülke ve toplumda ne şekilde, ne tür yapıtlar vererek oluştuğunu inceleyen; sanat yapıtlarının ve onları yapan sanatçıların tarzlarını, sanat anlayışlarını belirleyip değerlendirmeye yönelik çalışmayı amaçlamaktadır. Dersin amacı; müziğin işitsel ve görsel kayıtları ile o dönemin müzik yapılarını incelemeye yönelik beceri kazandırmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, farklı Kültürlere ait sanatsal gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sanatçıların meslek yaşamlarında hangi aşamalardan geçtiğini ve nasıl ürettiklerini bilebilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tarih, kültürel mirası ve dönemin müziklerini öğrenme becerisi kazanabilir. |
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenci, toplumların ve sanatçıların tarihi süreç içerisinde değişik coğrafyalarda ortaya koydukları sanatları ve müzikleri tanımlayabilir. |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; Tarih Öncesi Çağlar- Hitit Sanatı- Frig Sanatı- Urartu Sanatı- Sümer Sanatı- Mısır Sanatı- Rönesans- Barok Dönem'i kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarih Öncesi Çağlar | Yazma- Online Eğitim -Soru |
| 2 | Hitit Sanatı -Frig Sanatı | Yazma- Online Eğitim -Soru- Cevap |
| 3 | Lidya Sanatı-Urartu Sanatı | Yazma- Online Eğitim - |
| 4 | Sümer- Mısır- Roma Sanatı | Yazma- Online Eğitim - |
| 5 | Rönesans | Yazma- Online Eğitim - |
| 6 | Rönesans Çalgıları | Yazma- Online Eğitim -Tartışma |
| 7 | Rönesans Çalgıları | Yazma- Online Eğitim - |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Opera Sanatının Doğusu,Türkiye'de Opera | Yazma- Online Eğitim -Soru |
| 10 | Barok Dönem | Yazma- Online Eğitim - |
| 11 | Barok Dönem Özellikleri | Yazma- Online Eğitim - |
| 12 | J.S. Bach | Yazma- Online Eğitim -Tartışma |
| 13 | A. Vivaldi | Yazma- Online Eğitim -Tartışma- Soru |
| 14 | G.P. Telemann | Yazma- Online Eğitim - |
| 15 | C. Monteverdi | Yazma- Online Eğitim - |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kişisel Ders Notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Defter- Not Tutma | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 45 Dk. | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 45 Dk. | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 64 | ||