|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ses eğitimin gerektirdiği temel aşamalara bağlı kalınarak nefes tekniği, güzel şarkı söyleme becerisi geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sesini doğru bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Güzel şarkı söyleme becerisi kazanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Öğrenci,nefes tekniğini doğru bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğru nefes tekniği kullanma ve temiz sesin ortaya çıkması için çalışmalar yapılır.Öğrencinin, temel parçalardan oluşan bir repertuar oluşturulup, icraya yönelik çalışmalar uygulanır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin işlenişi hakkında bilgi. | Anlatma, Grup Çalışması |
| 2 | Nefes Çalışmaları | Anlatma, Grup Çalışması |
| 3 | Solfej Çalışmaları | Anlatma, Grup Çalışması |
| 4 | Solfej Çalışmaları | Anlatma, Grup Çalışması |
| 5 | Ritim Çalışmaları | Anlatma, Grup Çalışması |
| 6 | Eser Analizi | Anlatma, Grup Çalışması |
| 7 | İki Sesli Çalışmalar | Anlatma, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tek Sesli Çalışmalar | Anlatma, Grup Çalışması |
| 10 | Tek Sesli Çalışmalar | Anlatma, Grup Çalışması |
| 11 | İki Sesli Çalışmalar | Anlatma, Grup Çalışması |
| 12 | İki Sesli Çalışmalar | Anlatma, Grup Çalışması |
| 13 | Eser Analizi | Anlatma, Grup Çalışması |
| 14 | Eser Analizi | Anlatma, Grup Çalışması |
| 15 | Eser Analizi | Anlatma, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Saip Egüz Toplu Ses Eğitimi 2 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Nota Tahtası, Piyano, Nota Sehpası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 6 | 1 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 8 | 1 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | 0 | 0 | |
| 0 | 0 | 0 | |
| Toplam İş Yükü | 61 | ||