Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / MZK305 - SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Kodu: MZK305 Adı: TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME-1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN BAŞALAN (furkanbasalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk müziği eserlerinin çokseslendirilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Makamsal ses dizilerini oluşturabilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Makamsal ses dizilerini çokseslendirebilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Türk sanat müziği beste formlarını çözümleyebilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk sanat müziği bestelerinin çokseslendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk sanat müziği ses dizileri Anlatma yöntemi
2 Türk sanat müziği ses dizileri Problem çözme yöntemi
3 Hüseyni ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
4 Hüseyni ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
5 Kürdi ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
6 Kürdi ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
7 Nikriz ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi ve Problem çözme yöntemi
8 Ara Sınav
9 Hicaz ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
10 Hicaz ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
11 Karciğar ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
12 Karciğar ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
13 Segah ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
14 Segah ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
15 Rast ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi ve Problem çözme yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kemal İLERİCİ, (1981) “Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi”
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Piyano

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92