Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / MZK306 - SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Kodu: MZK306 Adı: TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME-2- Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN BAŞALAN (furkanbasalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk müziği eserlerinin çokseslendirilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Makamsal ses dizilerini oluşturabilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Makamsal ses dizilerini çokseslendirebilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Türk halk müziği beste formlarını çözümleyebilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk halk müziği bestelerinin çokseslendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk halk müziği ses dizileri Anlatma yöntemi
2 Türk halk müziği ses dizileri Problem çözme yöntemi
3 Maya ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
4 Maya ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
5 Hüseyni ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
6 Hüseyni ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
7 Kerem ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi ve Problem çözme yöntemi
8 Ara Sınav
9 Abdal ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
10 Abdal ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
11 Garip ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
12 Garip ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
13 Kalender ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi
14 Kalender ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Problem çözme yöntemi
15 Azeri ayağı ses dizisinde çokseslendirme çalışmaları Anlatma yöntemi ve Problem çözme yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kemal İLERİCİ, (1981) “Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi”
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Piyano

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92