Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / MZK338 - SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Kodu: MZK338 Adı: KORREPETİSYON 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN BAŞALAN (furkanbasalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
çeşitli dönemlere ait eserlerin yapısal ve müzikal özelliklerini düşünerek piyano eşliğinde çalabilme DERSIN İÇERIĞI

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 seçilmiş eserlere eşlik edebilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 seçilen eseri piyano eşliğinde söyleyebilme PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 seçilen eseri dönem özelliklerine göre çalabilir PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 piyano ve okul şarkıları literatürünü tanır PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 piyano eşliği ile çalmak, stil, tempo ve entonasyon gibi konulara olan hassasiyeti geliştirebilir PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-7 Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
birlikte seslendirebilme seçilmiş eserlere eşlik edebilme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 beraber seslendirebilme ilkelerini açıklayabilme Anlatma yöntemi
2 Beraber seslendirebilme ilkelerini uygulayabilme Uygulama yöntemi
3 seslendirilen eserin dönemine ve bestecisine ilişkin bilgi verebilme Uygulama yöntemi
4 seçilen eseri piyano eşliği ile uyumlu bir şekilde seslendirebilme Uygulama yöntemi
5 eserin müzikal özelliklerini eşlikli çalabilme Uygulama yöntemi
6 çeşitli dönemlere ait eserlerin yapısal ve müzikal özelliklerini düşünerek piyano eşliğinde çalabilme Uygulama yöntemi
7 bir barok dönemin eserinin müzikal özelliklerini piyano eşliğinde Uygulama yöntemi
8 Ara Sınav
9 bir klasik dönemin eserinin müzikal özelliklerini piyano eşliğinde uygulayabilme Uygulama yöntemi
10 bir romantik dönemin eserinin müzikal özelliklerini piyano eşliğinde uygulayabilme uygulama Uygulama yöntemi
11 Bir çağdaş dönem veya Türk eserinin müzikal özelliklerini piyano eşliğinde uygulayabilme uygulama Uygulama yöntemi
12 eşlikle oluşan problemlerin çözülmesine yönelik çalışmalar yapabilme Uygulama yöntemi
13 eşlikle oluşan problemlerin çözülmesine yönelik çalışmalar yapabilme Uygulama yöntemi
14 okul şarkılarına eşlik edebilme Uygulama yöntemi
15 çocuk şarkılarına eşlik edebilme Uygulama yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Piyano Eşlikli Halk Türküleri Saip Egüz 1
2 Piyano Eşlikli Halk Türküleri Saip Egüz 2
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
piyano, müzik kitabı, notalar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90