|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğru, temiz sesi koro ile bütünleştirme becerisi geliştirme çalışmaları kazandırmak, Koroya kazandırılan teknik ve müzikal düzeye uygun olarak seçilmiş Dünya Koro Edebiyatının seçkin eserlerini yorumlamayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci,sesini doğru kullanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci,nefes tekniğini doğru bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci, geniş bir repertuara örnek verebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ses kalitesi geliştirme çalışmaları, Soprano, Alto, Tenor ve Bas'ın karakteristlik özelliklerini geliştirmeye yönelik çalışmalar, diksiyon ve artikülasyon çalışmaları yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Hakkında Bilgi | Anlatma, Grup Çalışması |
2 | Esneme Egzersizi | Anlatma, Grup Çalışması |
3 | Ses Egzersizi | Anlatma, Grup Çalışması |
4 | Nefes Egzersizi | Anlatma, Grup Çalışması |
5 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
6 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
7 | Nüans Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
10 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
11 | Eserin karakteristlik çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
12 | Eserin Nefes Yerleri Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
13 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
14 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
15 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saip Egüz Toplu Ses Eğitimi 1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Nota Tahtası, Nota Sehpası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 92 |