|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; besteleme ve orkestrasyon tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. Bu dersin amacı; beste yapmanın kurallarını ve alfabesinin hangi aşamalardan geçtiğini ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; besteleme formlarının isimlerini, anlamlarını ve müziğe nasıl uygulanacağının yol haritasının içeriği amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beste yazılırken hangi aşamalardan geçeceğini öğrenebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Beste oluşma sürecini teorik anlamda öğrenebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Orkestralama özelliklerini hangi çalgılarla uyum içinde olabileceğini öğrenebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; besteleme ve orkestrasyon temel anlamlarını ayrıntılı bir şekilde ne demek olduğunun anlamlarını öğretmeyi kapsamaktadır. Bu ders; bir bestenin şekillenmesi yada daha önce yazılan eserlerin finale programında yazılmasını kapsamaktadır. Bu ders; yazılan eserlerin oluşturulan grup ile seslendirilmesini kapsamaktadır. Bu ders; besteleme ve orkestrasyon anlamlarının teorik olarak yazılması ve öğretilmesini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çok Sesli Müzikte Anlatım Özellikleri-Motif | Yazma-Online Eğitim |
2 | Motifin Ezgisel Yapısı Motifin Armonik Özellikleri | Yazma- Online Eğitim |
3 | Motifin Yapısal Özellikleri | Yazma-Online Eğitim- Araştırma |
4 | Ezgi-Melodi | Yazma-Online Eğitim |
5 | J. Brahms Op.120 Eser Analizi | Yazılan Eserleri Dinleme |
6 | Ezginin Dizisel Özellikleri- Besteleme Teknikleri | Yazma-Online Eğiim |
7 | Ezginin Ritmik Organizasyonu | Yazma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ezginin Strüktürel Özellikleri-Ritim | Yazma-Online Eğitim |
10 | Ritmik Desenin Önemi | Yazma- Müzik Dinleme |
11 | Armoni | Yazma- Projeksiyon |
12 | On iki Ton Besteleme Tekniği | Yazma- Online Eğitim |
13 | Kontrpuan | Yazma |
14 | Esas Tematik Malzeme ile Çalışma Yöntemleri Eserin Strüktürel Özelliklerinin Belirlenmesi | Yazma- Müzik Dinleme |
15 | Latin Müzikleri | Yazma- Grup Dinleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Vefa TERZİOĞLU "Çok Sesli Müzikte Besteleme" Müzik Eğitimi Yayınları, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter- Not Tutma- Finale vb. Program-Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |