|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; ilgili kavramlar besteleme ve orkestrasyon sürecinde farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; seçilen/belirlenen becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı; seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelenmesini amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orkestra eserlerini çözümleyebilir |
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orkestrasyon ve düzenlemeler yapabilir |
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Orkestradaki tüm çalgı gruplarını tanıyabilir |
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Eserin strüktürel özelliklerinin belirlenmesi, Besteleme ve Orkestrasyon dersinden izlenen yöntemler, Ezgi yazma, İki seslendirme, Eşlik Yazmayı kapsamaktadır. Bu ders; orkestrasyon alanında çalgıların nasıl tınladığını öğrenilmesini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzik Eserinde Kalite Müzik Sanatının Bilişimi | Yazma- Online Eğitim |
2 | Müzikte Yaratıcılık | Yazma- Projeksiyon |
3 | Üslup ve Repertuvar | Yazma- Online Eğitim |
4 | Türk Müziği ve Batı Müziğinde Kullanılan Türler | Yazma |
5 | Besteleme Teknikleri | Anlatma -Dinleme |
6 | J.Brahms Op.120 Analizi | Anlatma- Dinleme |
7 | Müziğin Kuruluş Formu | Yazma- Online Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | İspanyol Müzikleri | Yazma- Online Eğitimi |
10 | İspanyol Müzikleri | Yazma-Projeksiyon |
11 | Hasan Ferit Alnar Süit Analizi | Yazma |
12 | Azerbaycan Müzikleri ve Tarihi | Anlatma- Dinleme |
13 | Türk Müziğinde Çok Seslilik | Anlatma- Dinleme |
14 | L.V.Beethoven Kreutzer Sonatı | Yazma- Online Eğitim |
15 | Müzik Sosyolojisinin Gelişimi | Yazma- Online Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nurhan CANGAL,(2008) Müzik Formları, Arkadaş Yayınları | |
2 | Ertuğrul SEVSAY "Çalgılama ve Orkestrasyon Sanatı" Yapı Kredi Yayınları- 2015ı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter, Finale Program vb. Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 67 |