Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenci besteleme tekniklerini tanımlayabilir |
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenci Besteleme tekniklerine uygun eser yaratabilir |
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrenci Batı müziği besteleme tekniklerini tanımlayabilir |
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin işlenişi ve başvuru kaynakları hakkında bilgi |
Anlatım, grup çalışması |
2 |
Eğitim müziğinde prozodi konusunun örneklerle anlatılması
|
Anlatım, grup çalışması |
3 |
Öğrenciler tarafından yazılan basit okul şarkıları üzerinde prozodi çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
4 |
Önceden yazılmış şarkı sözüne uygun eser yazma çalışmaları (Söz üzerine şarkı yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
5 |
Önceden yazılmış şarkı sözüne uygun eser yazma çalışmaları (Söz üzerine şarkı yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
6 |
Önceden yazılmış melodiye uygun söz yazma çalışmaları (Ezgi üzerine söz yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
7 |
Önceden yazılmış melodiye uygun söz yazma çalışmaları (Ezgi üzerine söz yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eğitim müziğinin kapsamı, çocukların ses sınırları ve kullanılabilecek tonlar ve ezgisel hareketler konusunda bilgiler verilmesi
|
Anlatım, grup çalışması |
10 |
Eğitim müziğinde kullanılabilecek genel ikiseslendirme yaklaşımları hakkında bilgiler verilmesi
|
Anlatım, grup çalışması |
11 |
Bire karşı bir ve bire karşı iki çokseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
12 |
Bire karşı çok hareketli ve değişken figürlü ikiseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
13 |
Özgün eğitim müziği beste denemeleri ve yazılan eserlere iki seslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
14 |
Örnek eğitim müziği beste çalışmaları ve ikiseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
15 |
Örnek eğitim müziği beste çalışmaları ve ikiseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Levent, N. (1998), Ezgilerde Çok Seslilik Yöntemi, Piyasa Matbaası, İzmir |
2 |
Levent, N. (1997). Çalgı ve Orkestralama Bilgisi, Piyasa Matbaası, İzmir |
3 |
Cangal, N. (2004). Müzik Formları, Arkadaş Yayınları, Ankara |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|