| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Öğrenci besteleme tekniklerini tanımlayabilir |
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Öğrenci Besteleme tekniklerine uygun eser yaratabilir |
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Öğrenci Batı müziği besteleme tekniklerini tanımlayabilir |
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin işlenişi ve başvuru kaynakları hakkında bilgi |
Anlatım, grup çalışması |
| 2 |
Eğitim müziğinde prozodi konusunun örneklerle anlatılması
|
Anlatım, grup çalışması |
| 3 |
Öğrenciler tarafından yazılan basit okul şarkıları üzerinde prozodi çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
| 4 |
Önceden yazılmış şarkı sözüne uygun eser yazma çalışmaları (Söz üzerine şarkı yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
| 5 |
Önceden yazılmış şarkı sözüne uygun eser yazma çalışmaları (Söz üzerine şarkı yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
| 6 |
Önceden yazılmış melodiye uygun söz yazma çalışmaları (Ezgi üzerine söz yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
| 7 |
Önceden yazılmış melodiye uygun söz yazma çalışmaları (Ezgi üzerine söz yöntemi)
|
Anlatım, grup çalışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Eğitim müziğinin kapsamı, çocukların ses sınırları ve kullanılabilecek tonlar ve ezgisel hareketler konusunda bilgiler verilmesi
|
Anlatım, grup çalışması |
| 10 |
Eğitim müziğinde kullanılabilecek genel ikiseslendirme yaklaşımları hakkında bilgiler verilmesi
|
Anlatım, grup çalışması |
| 11 |
Bire karşı bir ve bire karşı iki çokseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
| 12 |
Bire karşı çok hareketli ve değişken figürlü ikiseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
| 13 |
Özgün eğitim müziği beste denemeleri ve yazılan eserlere iki seslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
| 14 |
Örnek eğitim müziği beste çalışmaları ve ikiseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
| 15 |
Örnek eğitim müziği beste çalışmaları ve ikiseslendirme çalışmaları
|
Anlatım, grup çalışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Levent, N. (1998), Ezgilerde Çok Seslilik Yöntemi, Piyasa Matbaası, İzmir |
| 2 |
Levent, N. (1997). Çalgı ve Orkestralama Bilgisi, Piyasa Matbaası, İzmir |
| 3 |
Cangal, N. (2004). Müzik Formları, Arkadaş Yayınları, Ankara |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|