|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Serbest şekillendirme yöntemiyle, kili şekillendirme, kurutma ve fırınlama aşamalarını kapsayacak şekilde uygulamalar yaparak form oluşturma, bu sayede de tasarım ögelerinin kavratılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerinin neler olduğunu tanıyabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Seramik çamurlarında kullanılan hammaddeleri ve şekillendirme yöntemlerini tanıyabilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Yaptığı araştırmayı rapor edebilir ve uygulayabilir/şekillendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik tasarımında formun oluşturulması ve izlenecek süreçlerin uygulamalı olarak şekillendirme , pişirim uygulamalarının yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, ders hakkında genel tanıtım, seramiğin kategorileri ve derste kullanılacak alet/malzemeler hakkında bilgi verilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 2 | Seramik şekillendirmede kullanılan çamur türlerinin, şekillendirme yöntemlerinin incelenmesi ve çamur yoğrulması hakkında bilgi verilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 3 | Serbest şekillendirmede kullanılan çimdik tekniğinin incelenmesi ve uygulanması | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 4 | Çimdik tekniği ile uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 5 | Serbest şekillendirmede kullanılan fitil tekniğinin incelenmesi ve uygulanması. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 6 | Fitil tekniği ile uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 7 | Fitil tekniği ile uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Serbest şekillendirmede kullanılan plaka tekniğinin incelenmesi ve uygulanması. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 10 | Plaka tekniği ile uygulamaya devam edilmesi. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 11 | Plaka tekniği ile uygulamaya devam edilmesi. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 12 | Serbest şekillendirmede kullanılan şablon/kalıp tekniğinin incelenmesi ve uygulanması | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 13 | Şablon/Kalıp ile şekillendirme tekniğinin uygulanmasına devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 14 | Kurutma, Bisküvi Pişirimi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 15 | Sırlama, Sırlı pişirim | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London. | |
| 2 | Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London | |
| 3 | Sevim, Sıdıka Sibel (2007). Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Yorum Sanat, İstanbul | |
| 4 | Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
| 5 | Arcasoy, A., Başkırkan, H. (2020) Seramik Teknolojisi, Literatür Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Beyaz kil, Kırmızı kil, Şamotlu kil, Seramik şekillendirme kalemleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 4 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 4 | 48 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 152 | ||