|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel anlatımın temel öğelerini ve bu öğelerin birbirleriyle ilişkilerini öğrenecek. Doğadaki bütün öğeleri araştırarak, görsel anlatım olanaklarını görecek ve belli bir birikime sahip olarak kendi yaratım isteklerinde yeni çıkışlar sağlayacaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Renk, doku ve kontrast ilişkilerini çalışmalarında uygulayabilir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Renk Bilgisi | anlatım ,tartışma,slayt gösterimi |
2 | Renk Bilgisi | anlatım ,tartışma,slayt gösterimi |
3 | Renk Bilgisi | anlatım ,tartışma,slayt gösterimi |
4 | Renk Bilgisi | performansa dayalı çalışmalar |
5 | Tasarım İlkeleri | performansa dayalı çalışmalar |
6 | Tasarım İlkeleri | performansa dayalı çalışmalar |
7 | Tasarım İlkeleri | performansa dayalı çalışmalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kavramsal uygulamalar | performansa dayalı çalışmalar |
10 | Çizgisel Tasarım | performansa dayalı çalışmalar |
11 | Düzlemsel Tasarım | performansa dayalı çalışmalar |
12 | Metamorfoz | performansa dayalı çalışmalar |
13 | Transformasyon | performansa dayalı çalışmalar |
14 | Geometrik Anoloji | performansa dayalı çalışmalar |
15 | Bir Objeyi Somuttan soyuta Tasarlama | performansa dayalı çalışmalar |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mümtaz Işıngör, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi, M.E.B. Yayınları Hulusi Güngör, Temel Tasarım | |
2 | Andre LHOTE, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Kitabevi Yayınları | |
3 | Serap- Ufuk BUYURGAN, Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Dersol Yayıncılık sil Kitap Ekle | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bristol kağıt, rapido takımı, kalem, cetvel |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 1 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 1 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 8 | 2 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |