Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-102 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-102 Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FEYYAZ ATAÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Görsel anlatımın temel öğelerini ve bu öğelerin birbirleriyle ilişkilerini öğrenecek. Doğadaki bütün öğeleri araştırarak, görsel anlatım olanaklarını görecek ve belli bir birikime sahip olarak kendi yaratım isteklerinde yeni çıkışlar sağlayacaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Renk, doku ve kontrast ilişkilerini çalışmalarında uygulayabilir PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Renk Bilgisi anlatım ,tartışma,slayt gösterimi
2 Renk Bilgisi anlatım ,tartışma,slayt gösterimi
3 Renk Bilgisi anlatım ,tartışma,slayt gösterimi
4 Renk Bilgisi performansa dayalı çalışmalar
5 Tasarım İlkeleri performansa dayalı çalışmalar
6 Tasarım İlkeleri performansa dayalı çalışmalar
7 Tasarım İlkeleri performansa dayalı çalışmalar
8 Ara Sınav
9 Kavramsal uygulamalar performansa dayalı çalışmalar
10 Çizgisel Tasarım performansa dayalı çalışmalar
11 Düzlemsel Tasarım performansa dayalı çalışmalar
12 Metamorfoz performansa dayalı çalışmalar
13 Transformasyon performansa dayalı çalışmalar
14 Geometrik Anoloji performansa dayalı çalışmalar
15 Bir Objeyi Somuttan soyuta Tasarlama performansa dayalı çalışmalar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mümtaz Işıngör, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi, M.E.B. Yayınları Hulusi Güngör, Temel Tasarım
2 Andre LHOTE, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Kitabevi Yayınları
3 Serap- Ufuk BUYURGAN, Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Dersol Yayıncılık sil Kitap Ekle
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bristol kağıt, rapido takımı, kalem, cetvel

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 15 90
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 1 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 1 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 2 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 8 3 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 8 3 24
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 8 2 16
0
0
Toplam İş Yükü 186