Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-206 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-206 Adı: TASARIM YÖNTEMLERİ II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri TASARIM YÖNTEMLERİ I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tasarım ve yaratıcılık konusunda bilgilendirmek, daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım kavramı konusunda birikime sahip olabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Tasarım kavramı konusunda genel görüşleri ve tanımlamaları açıklayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Tasarım tarihi konusunda bilgilere sahip olabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Tasarım yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak iyi tasarımlar yapabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tasarım ve yaratıcılığın ortaya çıkarılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders kapsam ve içeriğinin anlatılması Uygulama, Alıştırma
2 Tasarım kavramının tanımlanması Uygulama, Alıştırma
3 Tasarım olgusunun tarihsel süreçteki gelişimi ve seramik açısından incelenmesi Uygulama, Alıştırma
4 Tasarım ilkeleri Anlatım yöntemi, soru-cevap
5 Tasarım elemanları Anlatım yöntemi, soru-cevap
6 Tasarım süreci Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
7 Tasarım süreci Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
8 Ara Sınav
9 Maket Uygulama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
10 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
11 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
12 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
13 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
14 Rötuş, Kontrollü kurutma Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
15 Fırınlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Seramik Temel Sanat Eğitimi II, Ayşegül Türedi Özen, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1345, Eskişehir, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kil, Seramik şekillendirme aletleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 15 60
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 14 70
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 188