|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | TASARIM YÖNTEMLERİ I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tasarım ve yaratıcılık konusunda bilgilendirmek, daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım kavramı konusunda birikime sahip olabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Tasarım kavramı konusunda genel görüşleri ve tanımlamaları açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tasarım tarihi konusunda bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Tasarım yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak iyi tasarımlar yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasarım ve yaratıcılığın ortaya çıkarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders kapsam ve içeriğinin anlatılması | Uygulama, Alıştırma |
2 | Tasarım kavramının tanımlanması | Uygulama, Alıştırma |
3 | Tasarım olgusunun tarihsel süreçteki gelişimi ve seramik açısından incelenmesi | Uygulama, Alıştırma |
4 | Tasarım ilkeleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
5 | Tasarım elemanları | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
6 | Tasarım süreci | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
7 | Tasarım süreci | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maket Uygulama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
10 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına başlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
11 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
12 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
13 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
14 | Rötuş, Kontrollü kurutma | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
15 | Fırınlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Seramik Temel Sanat Eğitimi II, Ayşegül Türedi Özen, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1345, Eskişehir, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kil, Seramik şekillendirme aletleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |