Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-107 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-107 Adı: MODELAJ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste kil kullanılarak çalışmalar yapılır. Bu çalışmalarda kilin fiziksel nitelikleri ve olanakları ile kendine özgü kullanım yöntemleri, bu malzemenin zorunlu kıldığı strüktür ve modlaj aletlerinin yapımı ve kullanımı öğretilir. Öğrencilerin ışık, gölge, ritm ve oran gibi plastik öğeler konusunda bilgi edinmeleri amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapabilir PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 üç boyutlu uygulamalar yapabilir PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yapabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Desen Çalışması, Modelden Desen ve etüd Çalışması, Form, ışık gölge, kontrast, denge, oran orantı sorunlarının desen ve etüd çalışmaları ile pekiştirilmesi, Kil ile üç boyutlu uygulama, Rölyef uygulaması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders programının, ders malzeme, araç ve gereçlerinin tanıtımı. Desen Çalışması
2 Program, ders araç gereçlerinin tanıtımına devam.. Modelden Desen ve etüd Çalışması
3 Ders uygulamalarına başlanması Form, ışık gölge, kontrast, denge, oran orantı sorunlarının desen ve etüd çalışmaları ile pekiştirilmesi
4 ki boyutlu ve üç boyutlu form ilişkisine giriş. Kil ile üç boyutlu uygulama
5 Geometrik nesne düzenlemelerinden oluşan kompozisyonun üç boyutlu uygulanması. Kil ile üç boyutlu uygulama
6 Obje düzenlemelerinden oluşan kompozisyonlardan üç boyutlu uygulamalara devam. Continuing practising of the three dimensional works with clay
7 Oluşturulan üç boyutlu kompozisyonların Rölyef'e uygulanması. uygulama
8 Ara Sınav
9 Rölyef uygulamasına devam. uygulama
10 Endüstriyel - doğal yapımı.Endüstriyel-geometrik nesneden doğal-organik şekline yaklaşımı. üç boyutlu düzenlemeler
11 Endüstriyel - doğal yapımı. Endüstriyel-geometrik nesneden doğal-organik şekline yaklaşımı. üç boyutlu düzenlemeler
12 Üç boyutlu çalışmalardan, çağdaş sanatçılardan örnek gösterimler..(sergi, katalog, enstelasyon örnekleri) slayt gösterimleri ve incelemeler
13 Serbest Çalışma etüd
14 Serbest Çalışma etüd
15 Dönem uygulama çalışmalarının tamamlanması ve değerlendirilmesi değerlendirilme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The Drawing Book, Sarah Simblet
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Seramik şekillendirme aletleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 14 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 7 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 1 6
       c) Performans Ödevi 7 1 7
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 1 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 1 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 62