|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste kil kullanılarak çalışmalar yapılır. Bu çalışmalarda kilin fiziksel nitelikleri ve olanakları ile kendine özgü kullanım yöntemleri, bu malzemenin zorunlu kıldığı strüktür ve modlaj aletlerinin yapımı ve kullanımı öğretilir. Öğrencilerin ışık, gölge, ritm ve oran gibi plastik öğeler konusunda bilgi edinmeleri amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | üç boyutlu uygulamalar yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Desen Çalışması, Modelden Desen ve etüd Çalışması, Form, ışık gölge, kontrast, denge, oran orantı sorunlarının desen ve etüd çalışmaları ile pekiştirilmesi, Kil ile üç boyutlu uygulama, Rölyef uygulaması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının, ders malzeme, araç ve gereçlerinin tanıtımı. | Desen Çalışması |
2 | Program, ders araç gereçlerinin tanıtımına devam.. | Modelden Desen ve etüd Çalışması |
3 | Ders uygulamalarına başlanması | Form, ışık gölge, kontrast, denge, oran orantı sorunlarının desen ve etüd çalışmaları ile pekiştirilmesi |
4 | ki boyutlu ve üç boyutlu form ilişkisine giriş. | Kil ile üç boyutlu uygulama |
5 | Geometrik nesne düzenlemelerinden oluşan kompozisyonun üç boyutlu uygulanması. | Kil ile üç boyutlu uygulama |
6 | Obje düzenlemelerinden oluşan kompozisyonlardan üç boyutlu uygulamalara devam. | Continuing practising of the three dimensional works with clay |
7 | Oluşturulan üç boyutlu kompozisyonların Rölyef'e uygulanması. | uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rölyef uygulamasına devam. | uygulama |
10 | Endüstriyel - doğal yapımı.Endüstriyel-geometrik nesneden doğal-organik şekline yaklaşımı. | üç boyutlu düzenlemeler |
11 | Endüstriyel - doğal yapımı. Endüstriyel-geometrik nesneden doğal-organik şekline yaklaşımı. | üç boyutlu düzenlemeler |
12 | Üç boyutlu çalışmalardan, çağdaş sanatçılardan örnek gösterimler..(sergi, katalog, enstelasyon örnekleri) | slayt gösterimleri ve incelemeler |
13 | Serbest Çalışma | etüd |
14 | Serbest Çalışma | etüd |
15 | Dönem uygulama çalışmalarının tamamlanması ve değerlendirilmesi | değerlendirilme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Drawing Book, Sarah Simblet | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik şekillendirme aletleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 14 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 7 | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 1 | 6 |
c) Performans Ödevi | 7 | 1 | 7 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |