|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Başlangıcından Cumhuriyet dönemine kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Başlangıcından Cumhuriyet dönemine kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Türk Sanatını dönemsel ve bölgesel üslup farklıları açsından inceleyerek değerlendirebilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde incelemek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk sanatının gelişim süreci | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 2 | Türk sanatının oluşumunda rol oynayan iç faktörler. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 3 | Türk sanatının oluşumunda rol oynayan dış faktörler. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 4 | Türk Sanatında alan çalışmaları. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 5 | Türk Sanatında kaynak çalışmaları | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 6 | Türk Sanatında form çalışmaları. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 7 | Türk Sanatında karşılaştırmalı olarak Hun Uygarlığı ve sanatı. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk Sanatında karşılaştırmalı olarak Göktürk Uygarlığı ve sanatı. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 10 | Uygur Uygarlığı ve Sanatı. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 11 | Türk Sanatında karşılaştırmalı olarak Karahanlı Uygarlığı ve sanatı | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 12 | Türk Sanatında karşılaştırmalı olarak Gazneli Uygarlığı ve sanatı. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 13 | Türk Sanatında karşılaştırmalı olarak Büyük Selçuklu Uygarlığı ve sanatı. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 14 | Türk Sanatında karşılaştırmalı olarak Osmanlı Uygarlığı ve sanatı. | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 15 | Türk Sanatında Cumhuriyet Dönemi ve sanatı | anlatma, tartışma, soru ve cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 2 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||