|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, arkeolojinin genel özelliklerinin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Antik kentlerin özelliklerini anlatabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Seramik kalıntılara örnek verebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Seramiklerin arkeolojideki rolünü açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antik kentler, seramik kalıntıların arkeolojideki yeri hakkında bir bakış açısı kazanma | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antik kentler | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 2 | Antik kentler | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 3 | Antik kentler | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 4 | Antik kentler (Anadolu) | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 5 | Antik kentler (Anadolu) | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 6 | Seramik üretimi | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 7 | Seramik üretimi | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seramik süsleme teknikleri | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 10 | Seramik süsleme teknikleri | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 11 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 12 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 13 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 14 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 15 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anadolu'da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik, Güngör Güner, Akbank Yayınları, İstanbul, 1988. | |
| 2 | Anadolu'da Pişen Toprak, Gönül Paksoy, Rezan Has Müzesi, İstanbul, 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Belgesel filmler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | - | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 61 | ||