|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cam sanatının gelişim evrelerini kavrar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 19yy. Avrupa Cam Sanatı eserlerini tanıyabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Cam Sanatı örneklerini dönemlerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cam Sanatı ürünlerinin kullanım yerleri ve şekillerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cam sanatının genel tanımı; kaynak ve sorunları,Cam üretimi. Yapım ve süsleme teknikleri.Genel cam sanatı tarihi. Mezopotamya, Mısır. Hellenistik ve Roma dönemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cam sanatının genel tanımı; kaynak ve sorunları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
2 | Cam üretimi. Yapım ve süsleme teknikleri. | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
3 | Genel cam sanatı tarihi. Mezopotamya, Mısır. | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
4 | Genel cam sanatı tarihi. Hellenistik ve Roma dönemi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
5 | Genel cam sanatı tarihi. Geç Roma ve Bizans dönemi. | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
6 | Genel cam sanatı tarihi. İslami dönem ve Ortaçağ Avrupa, Osmanlı dönemi, 17-19yy. Avrupa. | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
7 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan Müze örnekleri | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan Müze örnekleri | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
10 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan kazı buluntuları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
11 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan kazı buluntuları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
12 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan kazı buluntuları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
13 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan kazı buluntuları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
14 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan kazı buluntuları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
15 | Anadolu Cam sanatını tanımlayan kazı buluntuları | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | *Canav, Ü. (1985) Cam Eserler Koleksiyonu, Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaaları A.Ş. | |
2 | *Kocabaş, H, Akat, Y, Fıratlı, N. (1984) Hüseyin Kocabaş Koleksiyonu, Cam Eserler Kataloğu | |
3 | *Küçükerman, Ö. (1985) Cam Sanatı ve Geleneksel Türk Camcılığından Örnekler.Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |