|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk çini sanatının başlangıçtan günümüze tarihsel sürecinin irdelenir,klasik çini tasarımının temel ilkeleri ve malzeme bilgisi doğru kullanılmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çini evani ve yüzey formlarında perspektif ve teknik çizim kurallarını uygulayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dönemin sırlama ve fırınlama özelliklerini ayırt edebilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tasarım yapılırken simetri,asimetri, denge,ritim,ölçü,ulama,helezon sistemlerini ayırt edebilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
klasik Türk çini sanatını teorik ve uygulama olarak yeterliliği sağlanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Çini Sanatının, Sanat tarihi içerisindeki yeri ve önemi | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
2 | selçuklu çini sanatı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
3 | osmanlı çini sanatı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
4 | çini pano desen bölümleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
5 | Çini Sanatında kullanılan motifler.(çiçek) | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
6 | Çini Sanatında kullanılan motifler.(haliç,çintemani,bulut) | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
7 | Çini Sanatında kullanılan motifler.(geometrik) | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel çini motiflerinin hazırlanması ve kağıt üzerine fırça ile çalışma. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
10 | Kompozisyon kurma ve kağıt üzerine uygulama. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
11 | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri kağıt üzerine aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
12 | çini uygulamada kullanılan malzeme ,boya ve sırlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
13 | Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
14 | Hazırlanan desen ve kompozisyonların kağıt üzerinde tahrirleme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
15 | hazırlanan desen ve kompozisyonların boyama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, Thames& Hudson 2001-Otaman Tiles and Ceramics. İ.M.K.B Basımı İstanbul 1999-Julian Raby- Nurhan Atasoy İznik. | |
2 | G. Öney, Türk Çini Sanatı, (1994) Yapı Kredi Yayınları, İstanbul sil R. Çini, Ateşin Yarattığı Sanat Kütahya Çiniciliği, (2002), Celsus Yayınları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çini,Çamuru, boyaları,parşömen kağıdı,fırçalar,palet,boncuk iğnesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |