|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | YÜZEYSEL TASARIM, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Görsel dili, seramik bünyeye aktarabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, artistik tasarımlar yapmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım Elemanları. | Anlatım, soru-cevap |
2 | Tasarım İlkeleri. Doku. Strüktür. | Anlatım, soru-cevap |
3 | Mekan, Mimari yapıda pano, kompozisyon, kompozisyon ilkeleri, zemin-biçim ilişkisi | Anlatım, soru-cevap |
4 | Kompozisyon tasarımı. Rölyef uygulama teknikleri | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
5 | Yüzey Tasarımı Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap |
6 | Yüzey Tasarımı Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
7 | Yüzey Tasarımı Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
10 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
11 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
12 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
13 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
14 | Kurutma, Bisküvi Pişirimi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
15 | Sırlama, Sırlı Pişirim | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) by Maureen Mills | |
2 | Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London. | |
3 | Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London | |
4 | Sevim, Sıdıka Sibel (2007). Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Yorum Sanat, İstanbul | |
5 | Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
6 | Abacı, Oya (2007). Temel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. | |
7 | Deliduman Gence, Canan ve İstifoğlu Orhon, Berna (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara. | |
8 | Gökaydın, Nevide (2010). Temel Sanat Eğitimi, Kitapsal Yayın Dağıtım, İstanbul. | |
9 | Ocvick, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2013). Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |