Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-405 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-405 Adı: SERAMİK YÜZEY TASARIMI I Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri YÜZEYSEL TASARIM,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Görsel dili, seramik bünyeye aktarabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, artistik tasarımlar yapmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım Elemanları. Anlatım, soru-cevap
2 Tasarım İlkeleri. Doku. Strüktür. Anlatım, soru-cevap
3 Mekan, Mimari yapıda pano, kompozisyon, kompozisyon ilkeleri, zemin-biçim ilişkisi Anlatım, soru-cevap
4 Kompozisyon tasarımı. Rölyef uygulama teknikleri Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma.
5 Yüzey Tasarımı Çalışmaları Anlatım, soru-cevap
6 Yüzey Tasarımı Çalışmaları Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
7 Yüzey Tasarımı Çalışmaları Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
10 Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
11 Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
12 Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
13 Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
14 Kurutma, Bisküvi Pişirimi Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
15 Sırlama, Sırlı Pişirim Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) by Maureen Mills
2 Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London.
3 Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London
4 Sevim, Sıdıka Sibel (2007). Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Yorum Sanat, İstanbul
5 Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
6 Abacı, Oya (2007). Temel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
7 Deliduman Gence, Canan ve İstifoğlu Orhon, Berna (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara.
8 Gökaydın, Nevide (2010). Temel Sanat Eğitimi, Kitapsal Yayın Dağıtım, İstanbul.
9 Ocvick, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2013). Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar).

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 15 60
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 2 8
       c) Performans Ödevi 3 2 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 2 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 10 1 10
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 10 1 10
0
0
Toplam İş Yükü 124