|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | YÜZEYSEL TASARIM, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Görsel dili, seramik bünyeye aktarabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, artistik tasarımlar yapmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım Elemanları. | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Tasarım İlkeleri. Doku. Strüktür. | Anlatım, soru-cevap |
| 3 | Mekan, Mimari yapıda pano, kompozisyon, kompozisyon ilkeleri, zemin-biçim ilişkisi | Anlatım, soru-cevap |
| 4 | Kompozisyon tasarımı. Rölyef uygulama teknikleri | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 5 | Yüzey Tasarımı Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap |
| 6 | Yüzey Tasarımı Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 7 | Yüzey Tasarımı Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 10 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 11 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 12 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 13 | Onaylanan tasarımların kilden şekillendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 14 | Kurutma, Bisküvi Pişirimi | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 15 | Sırlama, Sırlı Pişirim | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) by Maureen Mills | |
| 2 | Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London. | |
| 3 | Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London | |
| 4 | Sevim, Sıdıka Sibel (2007). Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Yorum Sanat, İstanbul | |
| 5 | Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
| 6 | Abacı, Oya (2007). Temel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. | |
| 7 | Deliduman Gence, Canan ve İstifoğlu Orhon, Berna (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara. | |
| 8 | Gökaydın, Nevide (2010). Temel Sanat Eğitimi, Kitapsal Yayın Dağıtım, İstanbul. | |
| 9 | Ocvick, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2013). Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar). | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||