Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-406 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-406 Adı: SERAMİK YÜZEY TASARIMI II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri SERAMİK YÜZEY TASARIMI I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, yeni tasarımlar yapmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım Elemanları. Roman okumaya başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap
2 Tasarım İlkeleri. Roman Okumaya Devam Etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
3 Rölyef ve Mimari Yapılarda Pano Uygulama Teknikleri. Roman Okumayı Tamamlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
4 Kompozisyon tasarımı nasıl yapılır? Okunan Roman hakkında konuşulması ve etkilenilen bölümlerden yola çıkarak - montajı yapılması planlanan mekanla birlikte düşünülerek, yüzey (pano) tasarımına başlanması Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
5 Tasarıma devam edilmesi ve seçilen mekan ile yapılan tasarımlar hakkında eleştiri verilmesi Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
6 Roman, mekan, tasarım üçlüsü üzerine bir kompozisyon/proje hazırlanması ve mekan görseli üzerine tasarımın çizim ile yerleştirilmesi Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
7 Yapılan tasarımın çamurdan maket uygulamasına başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
8 Ara Sınav
9 Maket uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
10 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
11 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
12 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
13 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
14 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur pano uygulamasını tamamlama, kurutma. Mekan görseli üzerine (Dijital ortamda), çamurdan şekillendirilen panoyu yerleştirerek teslim etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
15 Fırınlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Surface Decoration: Finishing Techniques, Anderson Turner (Editor), American Ceramic Soc., Westerville, Oh., 2008.
2 Ceramic Design Course, Anthony Quinn, Barrons Educational Series, Hauppauge, N.Y., 2007.
3 Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London
4 Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) by Maureen Mills
5 Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London.
6 Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
7 Abacı, Oya (2007). Temel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
8 Deliduman Gence, Canan ve İstifoğlu Orhon, Berna (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara.
9 Gökaydın, Nevide (2010). Temel Sanat Eğitimi, Kitapsal Yayın Dağıtım, İstanbul.
10 Ocvick, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2013). Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 15 60
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121