Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-406 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-406 Adı: SERAMİK YÜZEY TASARIMI II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri SERAMİK YÜZEY TASARIMI I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, yeni tasarımlar yapmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım Elemanları. Roman okumaya başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap
2 Tasarım İlkeleri. Roman Okumaya Devam Etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
3 Rölyef ve Mimari Yapılarda Pano Uygulama Teknikleri. Roman Okumayı Tamamlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
4 Kompozisyon tasarımı nasıl yapılır? Okunan Roman hakkında konuşulması ve etkilenilen bölümlerden yola çıkarak - montajı yapılması planlanan mekanla birlikte düşünülerek, yüzey (pano) tasarımına başlanması Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
5 Tasarıma devam edilmesi ve seçilen mekan ile yapılan tasarımlar hakkında eleştiri verilmesi Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
6 Roman, mekan, tasarım üçlüsü üzerine bir kompozisyon/proje hazırlanması ve mekan görseli üzerine tasarımın çizim ile yerleştirilmesi Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
7 Yapılan tasarımın çamurdan maket uygulamasına başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma
8 Ara Sınav
9 Maket uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
10 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına başlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
11 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
12 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
13 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
14 Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur pano uygulamasını tamamlama, kurutma. Mekan görseli üzerine (Dijital ortamda), çamurdan şekillendirilen panoyu yerleştirerek teslim etme Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
15 Fırınlama Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Surface Decoration: Finishing Techniques, Anderson Turner (Editor), American Ceramic Soc., Westerville, Oh., 2008.
2 Ceramic Design Course, Anthony Quinn, Barrons Educational Series, Hauppauge, N.Y., 2007.
3 Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London
4 Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) by Maureen Mills
5 Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London.
6 Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
7 Abacı, Oya (2007). Temel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
8 Deliduman Gence, Canan ve İstifoğlu Orhon, Berna (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara.
9 Gökaydın, Nevide (2010). Temel Sanat Eğitimi, Kitapsal Yayın Dağıtım, İstanbul.
10 Ocvick, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2013). Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 15 60
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121