|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | SERAMİK YÜZEY TASARIMI I, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, yeni tasarımlar yapmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım Elemanları. Roman okumaya başlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 2 | Tasarım İlkeleri. Roman Okumaya Devam Etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 3 | Rölyef ve Mimari Yapılarda Pano Uygulama Teknikleri. Roman Okumayı Tamamlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 4 | Kompozisyon tasarımı nasıl yapılır? Okunan Roman hakkında konuşulması ve etkilenilen bölümlerden yola çıkarak - montajı yapılması planlanan mekanla birlikte düşünülerek, yüzey (pano) tasarımına başlanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma |
| 5 | Tasarıma devam edilmesi ve seçilen mekan ile yapılan tasarımlar hakkında eleştiri verilmesi | Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma |
| 6 | Roman, mekan, tasarım üçlüsü üzerine bir kompozisyon/proje hazırlanması ve mekan görseli üzerine tasarımın çizim ile yerleştirilmesi | Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma |
| 7 | Yapılan tasarımın çamurdan maket uygulamasına başlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, anlatma, bireysel çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Maket uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 10 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına başlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 11 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 12 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 13 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur uygulamasına devam etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 14 | Onaylanan maketlerin büyük ebatlı çamur pano uygulamasını tamamlama, kurutma. Mekan görseli üzerine (Dijital ortamda), çamurdan şekillendirilen panoyu yerleştirerek teslim etme | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 15 | Fırınlama | Anlatım yöntemi, soru-cevap, bireysel çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Surface Decoration: Finishing Techniques, Anderson Turner (Editor), American Ceramic Soc., Westerville, Oh., 2008. | |
| 2 | Ceramic Design Course, Anthony Quinn, Barrons Educational Series, Hauppauge, N.Y., 2007. | |
| 3 | Warshaw, Josie (2000). The Potter's Guide To Handbuilding, Hermes House, London | |
| 4 | Surface Design for Ceramics (A Lark Ceramics Book) by Maureen Mills | |
| 5 | Clark, Kenneth, (1998). The Potter's Manuel, Little Brown and Company, London. | |
| 6 | Dolors Ros i Frigola (2006), Seramik, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
| 7 | Abacı, Oya (2007). Temel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. | |
| 8 | Deliduman Gence, Canan ve İstifoğlu Orhon, Berna (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara. | |
| 9 | Gökaydın, Nevide (2010). Temel Sanat Eğitimi, Kitapsal Yayın Dağıtım, İstanbul. | |
| 10 | Ocvick, Stinson, Wigg, Bone, Cayton (2013). Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||