|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin düşüncesini kavramlaştırma sürecinden geçirerek camı biçimlendirebilmesini ve sanat yapıtına dönüştürmesini amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cam sanatçısı veya tasarımcı olarak interdisipliner alanlarda ve takım çalışmalarında özgün kimliğini kullanabilme insiyatifi kazanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Teknik ve estetik bilgilerini bir tasarıma veya sanat yapıtına dönüştürebilme yetisi kazanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili bir konuda özgün projeler yapabilme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencilerin tasarım ve uygulama sürecinde tüm çağdaş cam şekillendirme tekniklerini kullanarak özgün yapıtlar ve tasarımlar yapabilmesini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alan ve literatür çalışması | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 2 | Proje eskiz çalışması | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 3 | Proje -malzeme ve deneysel çalışmalar. | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 4 | Proje -malzeme ve deneysel çalışmalar. | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 5 | Çalışmalara devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 6 | Eleştiri | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 7 | Frınlama | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cam malzemeleri kullanarak soyut uygulamalar yapmak | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 10 | Uygulamaya devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 11 | Uygulamaya devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 12 | Uygulamaya devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 13 | Enstalasyon | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 14 | Enstalasyon | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 15 | Fırınlama | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | International Glass Art Magazine | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Cam | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||