|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin düşüncesini kavramlaştırma sürecinden geçirerek camı biçimlendirebilmesini ve sanat yapıtına dönüştürmesini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cam sanatçısı veya tasarımcı olarak interdisipliner alanlarda ve takım çalışmalarında özgün kimliğini kullanabilme insiyatifi kazanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Teknik ve estetik bilgilerini bir tasarıma veya sanat yapıtına dönüştürebilme yetisi kazanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili bir konuda özgün projeler yapabilme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerin tasarım ve uygulama sürecinde tüm çağdaş cam şekillendirme tekniklerini kullanarak özgün yapıtlar ve tasarımlar yapabilmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alan ve literatür çalışması | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
2 | Proje eskiz çalışması | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
3 | Proje -malzeme ve deneysel çalışmalar. | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
4 | Proje -malzeme ve deneysel çalışmalar. | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
5 | Çalışmalara devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
6 | Eleştiri | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
7 | Frınlama | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cam malzemeleri kullanarak soyut uygulamalar yapmak | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
10 | Uygulamaya devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
11 | Uygulamaya devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
12 | Uygulamaya devam | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
13 | Enstalasyon | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
14 | Enstalasyon | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
15 | Fırınlama | Anlatım yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | International Glass Art Magazine | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Cam |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |