|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DURBİLMEZ (bdurbilmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk destancılık geleneğinin oluşumunda etkili olan kültürel ortamları belirlemek, bu ortamlarda yetişen ozanların gelenek içindeki yerini tespit etmek, ozanlık geleneği inceleme metodu kazanmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk dünyası destancılık geleneği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Destancılık geleneklerini karşılaştırır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Destancılık geleneğinin doğuşu, gelişmesi, destancının kimliği, Türk dünyasında destancı mektepleri, meydana getirilen eserler, ozanların destan anlatma teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Destan terimi | Anlatma yöntemi |
2 | Destanın diğer türlerle ilişkisi | Anlatma yöntemi |
3 | İslamiyet öncesi Türk destanları | Anlatma yöntemi, makale inceleme |
4 | Ozan tipi | Anlatma yöntemi, makale inceleme |
5 | Destan icrası | Anlatma yöntemi, makale inceleme |
6 | Destan icrası | Anlatma yöntemi, kaynak tarama |
7 | Destan anlatma ortamları ve zamanı | Anlatma yöntemi, kaynak tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özbek destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
10 | Özbek destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
11 | Türkmen destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
12 | Kazak-Kırgız destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
13 | Kazak-Kırgız destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
14 | Sibirya destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
15 | Sibirya destancılık geleneği | Kaynak tarama, karşılaştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çobanoğlu, Ö.Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara 2003. | |
2 | Şakir İbrayev. Destanın Yapısı. AKM Yay. Ankara, 1998. | |
3 | Karl R.Türk Boylarının Destanları. Ankara 2002. | |
4 | Hatto, A. (ed.) Traditions of Heroic and Epic Poetry: The Traditions. London,1980. | |
5 | Gökyay, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |