Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-417 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-417 Adı: SERAMİK İŞLETME VE PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seramik pazarlamasının farklılıklarını ve Seramik pazarlamasında kullanılan yöntem ve araçları betimlemek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik pazarlamasının temel özelliklerini ifade edebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hizmet pazarlaması kavramını ifade edebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tüketici davranışlarının yöntemini tanımlayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tüketici davranış özelliklerini anlatabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hizmetlerin seramik sektöründeki önemini açıklamak. Seramik sektöründe pazarlanan hizmetlerin ayırt edici özelliklerini ifade etmek
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama anlayışları Anlatım, soru-cevap.
2 Pazarlama Bilgi sistemi Anlatım, soru-cevap.
3 Pazarlama Araştırması Anlatım, soru-cevap.
4 Pazar kavramı ve alıcı davranışları Anlatım, soru-cevap.
5 Tutundurma stratejileri Anlatım, soru-cevap.
6 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi Anlatım, soru-cevap.
7 Ürün planlama ve geliştirme Anlatım, soru-cevap.
8 Ara Sınav
9 Fiyatlandırma stratejileri Anlatım, soru-cevap.
10 Dağıtım kararları Anlatım, soru-cevap.
11 Dağıtım kararları Anlatım, soru-cevap.
12 Uluslararası pazarlama Anlatım, soru-cevap.
13 Uluslararası pazarlama Anlatım, soru-cevap.
14 İlişkisel pazarlama Anlatım, soru-cevap.
15 İlişkisel pazarlama Anlatım, soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 1 1
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 74