|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şekillendirme yöntemlerine uygun cam kompozisyonlarının hazırlanmasını kavratmak ve uygulamalar yapılarak, cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Camın yapısı ile özellikleri arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cam şekillendirme yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Cam fırınlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şekillendirme yöntemlerine uygun cam kompozisyonlarının hazırlanmasını öğretmek ve uygulamalar yapılarak, cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek. Cam yapıları ve cam üretim teknolojileri ile camların ısısal, kimyasal ve mekanik özellikleri konularında temel bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Şekillendirilecek cam kompozisyonunun hazırlanması, refrakter cam kalıpta şekillendirme, mısır cam hamuru, füzyon kalıpta şekillendirme gibi cam şekillendirme yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders ve konular hakkında genel tanıtım, camın tanımı. Camın tarihçesi, camın kimyasal yapısı. | Anlatım, Tartışma Yöntemi, soru cevap |
2 | Cam kesme tekniği-tiffany vitray tekniği. Kurşunlu Vitray Tekniği. | Anlatım, soru-cevap. |
3 | Cam Boyama Tekniği. | Anlatım, soru-cevap, |
4 | Cam Boyama Tasarımı. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
5 | Cam Boyama Tasarımı. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
6 | Onaylanan tasarımın cam üzerine boyanması. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
7 | Onaylanan tasarımın cam üzerine boyanması. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kolaj, mozaik. Sıcak Cam Uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap. |
10 | Cam füzyon, Cam Kesme Pratikleri | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama. |
11 | Füzyon Cam Tasarımı. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
12 | Füzyon Cam Tasarımı. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
13 | Onaylanan tasarımın füzyon cam uygulamasının yapılması. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama. |
14 | Onaylanan tasarımın füzyon cam uygulamasının yapılması. | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama. |
15 | Çağdaş Cam Sanatçıları. | Anlatım, soru-cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akantaş / Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri, Bilgehan UZUNER | |
2 | Zaccaria, Donatella (1998). Vitray Süsleme Sanatı, Asır Matbaacılık, İstanbul. | |
3 | Cummings, Keith (2011). Çağdaş Cam Sanatı Fırın Teknikleri ve Uygulamalar, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kristal Cam, pencere camı, renkli camlar, cam şişeler, alçı, cam fırını, elmas, cetvel, cam boyaları, eldiven, önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 5 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |