|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | LİNEER CEBİR II, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NECDET BATIR (nbatir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Lineer Cebir derslerinde öğrenilen konuların devamı olan bu dersin amacı diğer matematik derslerde temel olan konuları öğrenciye kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öz değer ve öz vektör kavramını açıklayabilir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Karakteristik polinom, Öz değer ve öz vektör, Kompleks öz değerler ve öz vektörler, Bazı özel matrislerin öz değerleri, Bir matrisin minimum polinomu ve Cayley-Hamilton teoremi, Singüler değerler, Köşegenleştirme ve üçgenleştirme, Kuadratik formlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bir lineer operatörün köşegenleştirilmesi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 2 | Bir lineer operatörün köşegenleştirilmesi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 3 | Cayley Hamilton teoremi ve uygulamaları | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 4 | Invaryant alt uzaylar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 5 | Invaryant alt uzaylar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 6 | Topluca köşegenleştirme | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 7 | Direk toplamlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Direk toplamlar ve projeksiyonlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 10 | Esas Ayrışım teoremi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 11 | Esas Ayrışım teoremi ve uygulamaları | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 12 | Döner alt uzaylar ve sıfırlıyanlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 13 | Doner ayrışma ve rasyonel formlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 14 | Doner ayrışma teoremi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 15 | Jordan Kanonik form | Konu anlatımı ve uygulamalar |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Taşcı, D., Lineer Cebir, 2010. | |
| 2 | Kenneth Hofmann and Ray Kunze, Linear Algebra, Pentice Hall Inc., New Jersey | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||