|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak, bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Protokol kurallarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-16 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir. Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişisel imaj yönetebilir. |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Konuşurken ve yazarken protokol kurallarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çeşitli ortamlarda geçerli görgü ve protokol kurallarını uygulayabilir. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. PÇ-16 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir. Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Davranış Kurallarının Oluşumu ve Tarihi Gelişimi, Protokolün Tanımı ve Her Türlü İlişkide Uyulması Gereken Ana Protokol Kuralları, Giyim ve Kişisel Bakım. Devlet, Askeri, Diplomatik, Başkent ve İl, İlçe Protokolleri (Öncelik Sıraları), Toplumsal Yaşamı Düzenleyen Kurallar, İş yaşamını Düzenleyen Kurallar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi, protokol mevzuatı | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Protokol listeleri: Ankara'da uygulanan devlet protokol listesi, illerde uygulanan protokol listesi, yabancı konuklar şeref salonu protokol listesi | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Toplumsal yaşamı düzenleyen kurallar: Toplumsal yaşamda birey toplum ilişkisi ve sosyal roller, toplumsal barış açısından düzenleyici kuralların önemi, halka açık, kapalı ortamlarda uygulanan protokol | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | İş yaşamını düzenleyen kurallar: İş yaşamında örgüt hiyerarşi ve protokol kuralları, iş yaşamını düzenleyen kuralların, iş tatminine ve çalışma barışına etkisi | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Kurum ve kuruluşlarda protokol: Hitaplar, tanışma ve tanıştırmalar, selamlaşma, tokalaşma vb | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Araçlarda protokol, dış görünüm protokolü, göreve başlama ve ayrılma protokolu | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, bayrak protokolu | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Toplantı protokolü | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb. | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mısırlı, İ. (2006), Sosyal Davranışlar Ve Protokol Bilgisi, Detay Yayıncılık, Ankara | |
2 | Altınöz, Tutar ve Bayraktar (2002), Protokol Bilgisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
3 | Yılmaz, Y. (2009), Görgü Ve Protokol Kuralları, Detay Yayıncılık, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |