|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk hekimliğinin kültürel köklerini açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk halk hekimliğinin genel özelliklerini anlayabilir. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk halk hekimliği ve Şamanizm ilişkisini anlayabilir. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk hekimliğinin kapsamı, kökleri ve şamanizmle ilişkisi, halk ilaçları, geleneksel tedavi yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk Hekimliği, Geleneksel Tıp Sistemleri - Genel Bilgiler | Anlatma Yöntemi |
2 | Halk Hekimliği, Geleneksel Tıp Sistemleri - Genel Bilgiler | Anlatma Yöntemi |
3 | Türk Şamanizmi | Anlatma Yöntemi, Metin İnceleme |
4 | Türk Şamanizmi | Anlatma Yöntemi, Metin İnceleme |
5 | Eski Medeniyetlerde tedavi uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
6 | Eski Medeniyetlerde tedavi uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
7 | Geleneksel Çin Tıbbı, Ayurveda vb geleneksel sistemler | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Afrika’da geleneksel uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
10 | Amerika’da geleneksel uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
11 | Asya’da geleneksel uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
12 | Ocaklık sistemi ve ocaklık araştırmaları | Anlatma Yöntemi |
13 | Ocaklık sistemi ve ocaklık araştırmaları | Makale İnceleme |
14 | Ocaklık sistemi ve ocaklık araştırmaları | Makale İnceleme |
15 | Halk Hekimliğinin genel değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ethnobotany, Gary J. Martin Traditional Medicine and Health Coverage | |
2 | İnan, Abdülkadir, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Materyaller ve Araştırmalar, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, 2000 | |
3 | Kalafat, Yaşar.Türk Dünyası Karşılaştırmalı Türkmen Halk İnançları.Ankara 2000. | |
4 | Kalafat, Yaşar.Türk Dünyası Halk İnançları: Teori ve Metot. Trabzon 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |