|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi, öğrencinin şiir üzerinde araştırma ve inceleme yapabilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli metin çözümleme yöntemlerini uygular. |
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Şiirleri metin çözümlemesi açısından karşılaştırır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Türk edebiyatının belli başlı poetikalarını açıklar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma yöntemleri, inceleme, şiir incelemesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, şiir çözümleme yöntemleri | Değerlendirme, anlatma |
2 | Attilâ İlhan: Sisler Bulvarı | Çözümleme |
3 | Asaf Halet Çelebi: Çingenelerim, İkinci Pencere / Özdemir Asaf: Yalnızlık, Lavinia | Çözümleme |
4 | Edip Cansever: Cemal’in İç Konuşmaları I | Çözümleme |
5 | Turgut Uyar: Geyikli Gece | Çözümleme |
6 | Cemal Süreya: Sizin Hiç Babanız Öldü mü | Çözümleme |
7 | Sezai Karakoç: Kapalı Çarşı, Balkon | Çözümleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ece Ayhan: Mor Külhani | Çözümleme |
10 | İlhan Berk: Âşıkane, Akşama Doğru | Çözümleme |
11 | Metin Eloğlu: Odun, Uyan / Tuğrul Tanyol: Yitik Belleği Rüzgârın, Oda Müziği | Çözümleme |
12 | İsmet Özel: Amentü / Enis Batur: Amazon, Fal | Çözümleme |
13 | Ataol Behramoğlu: Aşk İki Kişiliktir, Melankoli / Özkan Mert: Allah ve Tango | Çözümleme |
14 | Metin Altıok: Yıkıcılar Geldiler / Hilmi Yavuz: Yalnızlık Bir Tarihtir | Çözümleme |
15 | Haydar Ergülen: Düşler Bir Ses Bulur Bende / Murathan Mungan: Yaz Sinemaları | Çözümleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaplan, Mehmet (1990). Şiir Tahlilleri I, İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
2 | Kaplan, Mehmet (2002). Şiir Tahlilleri II, İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
3 | Çetin, Nurullah (2009). Şiir Tahlilleri, Ankara: Öncü Kitap. | |
4 | Akay, Hasan (2009). Şiiri Yeniden Okumak, İstanbul: Akademik Kitaplar. | |
5 | Çetişli, İsmail (2004). Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
6 | Kolcu, Ali İhsan (2007). Modern Türk Şiiri 1 Şiir Tahlilleri, Erzurum: Salkımsöğüt Yayınları. | |
7 | Yivli, Oktay (2013). Metin Eloğlu’nun Şiiri, Ankara: Kurgan Edebiyat. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |