Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDE 516 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDE 516 Adı: GAZEL ŞERHLERİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KADRİ HÜSNÜ YILMAZ (kadri.yilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VOLKAN KARAGÖZLÜ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, klasik şerh metinlerini tanımak, çözümlemek ve yorumlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Şerh kavramının tanır. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 "Şarih" kimliğiyle ön plana çıkan klasik yazarları, eserlerini ve üsluplarını tanır. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar.
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Şerh kavramı. Anlatım, tartışma
2 Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi Anlatım, tartışma
3 Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi Anlatım, tartışma
4 Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi Anlatım, tartışma
5 Şarih kimliğiyle ön plana çıkan yazarlar Anlatım, tartışma
6 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
7 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Klasik şerhlerin metod özellikleri Anlatım, tartışma
10 Klasik şerhlerin metod özellikleri Anlatım, tartışma
11 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
12 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
13 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
14 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
15 Önemli şerh metinlerinden örnekler Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ceylan, Ömür (2007), Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yayınları, İstanbul.
2 Coşkun, Menderes (vd.) (2009), Gazel Şerhleri, Kriter Yay., İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
internet, bilgisayar, kitaplar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 2 4
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90