|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADRİ HÜSNÜ YILMAZ (kadri.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, klasik şerh metinlerini tanımak, çözümlemek ve yorumlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şerh kavramının tanır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | "Şarih" kimliğiyle ön plana çıkan klasik yazarları, eserlerini ve üsluplarını tanır. |
PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Şerh kavramı. | Anlatım, tartışma |
2 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Anlatım, tartışma |
3 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Anlatım, tartışma |
4 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Anlatım, tartışma |
5 | Şarih kimliğiyle ön plana çıkan yazarlar | Anlatım, tartışma |
6 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
7 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik şerhlerin metod özellikleri | Anlatım, tartışma |
10 | Klasik şerhlerin metod özellikleri | Anlatım, tartışma |
11 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
12 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
13 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
14 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
15 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ceylan, Ömür (2007), Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yayınları, İstanbul. | |
2 | Coşkun, Menderes (vd.) (2009), Gazel Şerhleri, Kriter Yay., İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
internet, bilgisayar, kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |