|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERKAN YÜCE, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İngilizce ve teknik arasındaki farklılıklar üzerinde odaklanmak ve ders planlamada bu kavramların önemini vurgulamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğretmenlik alanında temel alan bilgisi ve süreçleri tanımlayabilir. |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-10 İngilizce öğretimi alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Öğretmenlik alanında kullanılan yöntemleri saptayabilir. |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sınıf, öğrenci, malzeme gibi mesleki terimleri tanımlayabilir . |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Öğrenme süreçlerini betimleyebilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder. PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Aktiviteleri saptayabilir. |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | metot ve yaklaşımlara uygun ders planı hazırlayabilir. |
PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım, Doğal Yaklaşım | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dil öğretiminin kısa tarihçesi | Sunum, Tartışma |
2 | Dil öğretiminde yöntemlerin ve yaklaşımların doğası | Sunum, Tartışma |
3 | Durumsal Yöntem | Sunum, Tartışma |
4 | İşitsel-dilsel Yöntem | Sunum, Tartışma |
5 | Tüm Fiziksel Yöntem | Sunum, Tartışma |
6 | Sessiz Yöntem | Sunum, Tartışma |
7 | Toplumsal Yöntem | Sunum, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Telkin Yöntemi | Sunum, Tartışma |
10 | Doğal Yaklaşım | Sunum, Tartışma |
11 | Çoklu Zeka | Sunum, Tartışma |
12 | Nörodilbilimsel Programlama | Sunum, Tartışma |
13 | İletişimsel Yaklaşım | Sunum, Tartışma |
14 | İletişimsel Yaklaşım | Sunum, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching. Essex: Longman. | |
2 | Richards, J. & Rogers, T. (2002). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge | |
3 | Larsen- Freeman, D. (1986). Teachniques and Principles in Language Teaching. London: Oxford University Press. | |
4 | Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language by Douglas Brown | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 10 | ||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |