|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturmak, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamak, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturmak, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. PÇ-19 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturabilir ve sürdürebilir. |
PÇ-4 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturabilir ve sürdürebilir. |
PÇ-4 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları | Anlatım, tartışma |
3 | Sınıf yönetimi modelleri | Anlatım, tartışma |
4 | Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi | Anlatım, tartışma |
5 | Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi | Anlatım, tartışma |
6 | Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | Anlatım, tartışma |
7 | Sınıf kuralları ve işlemleri | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi | Anlatım, tartışma |
10 | Sınıf iletişimi | Anlatım, tartışma |
11 | Zaman yönetimi | Anlatım, tartışma |
12 | Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi | Anlatım, tartışma |
13 | Olumlu sınıf iklimini oluşturulması | Anlatım, tartışma |
14 | İstenmeyen davranışların önlenmesi | Anlatım, tartışma |
15 | İstenmeyen davranışların değiştirilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |