|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR ÇAYLI (pinarcayli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arkeolojinin temel kavramlarını öğretmek öğrenciye bu bilimi tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar,modeller ve çözer. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci çözümler ve tasarlar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini saptayarak kapsamlı bir eğitim verir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arkeolojinin tanımı, çalışma alanı, kullanılan yöntemler, arkeolojik tarihlendirme, arkeolojik buluntulardan insanlığın geçmişteki farklı deneyimlerini (barınma, beslenme, ticaret, teknoloji vs.) keşfetme; Türkiye ve dünyada ortaya çıkarılan önemli arkeolojik merkezler (Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Orta Asya vb.); ünlü yabancı ve Türk arkeologlar ve önemli çalışmalarından örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konu ile ilgili kaynaklar. Arkeolojinin tanımı ve çalışma alanları | Anlatım, Tartışma |
2 | Dünyada ve Türkiye'de arkeolojinin tarihçesi, | Anlatım, Tartışma |
3 | Arkeolojide kullanılan yöntemler Arkeolojik tarihlendirme | Anlatım, Tartışma |
4 | Arkeolojide kazı yapılan yerler ve kazı çeşitleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Arkeolojik buluntularla insanlığın geçmişindeki gelişimlerini değerlendirmek | Anlatım, Tartışma |
6 | Arkeoloji ile Sanat Tarihi arsındaki ilişkiler ve bunun önemi | Anlatım, Tartışma |
7 | Anadoluda ortaya çıkarılan önemli Arkeolojik merkezlerden; Alişar, Alacahöyük, Hacılar | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anadoludaki önemli Arkeoloji merkezlerinden; Anadoludaki önemli Arkeoloji merkezlerinden; Çatal Höyük, Kültepe, Troya, Hattutaş | Anlatım, Tartışma |
10 | Anadoludaki önemli Arkeoloji merkezlerinden; Assos(Behramkale), Bergama, Foça, Efes, Milet, Aspendos, Pamukkale, Gordion | Anlatım, Tartışma |
11 | Anadoludaki arkeolojik merkezlerde bulunan eserlerin slayt gösterimi | Anlatım, Tartışma |
12 | Mısır uygarlığına ait arkeolojik çalışmalar ve ortaya çıkarılan eserler Kısa sınav | Anlatım, Tartışma |
13 | Mezopotamya arkeolojik araştırmalarda bulunanlarla anadoluda bulunanların benzerlik ve farlılıkları | Anlatım, Tartışma |
14 | Dünyaca ünlü arkeologlar ile ünlü Türk arkeologların önemli çalışmalarından örnekler | Anlatım, Tartışma |
15 | Arkeoloji buluntularının korunması ve müzecilik ilişkileri Türkiye'de önemli arkeoloji müzeleri | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akurgal,E,1987; Anadolu Uygarlıkları,İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
E.Akurgal,(1999) Anadolu Uygarlıkları, İstanbul. Veli Sevin,(1999) arkeoloji el Kitabı, İstanbul. O.Belli,(2001) Archeology in Turkey, İstanbul. B.Cömert, (1980)Mitoloji ve İkonografi, Ankara. Y.Çoruhlu,(1998) Erken Devir Türk Sanatının ABCsi, İstanbul. Y.Çoruhlu,(2007) Türk Mitolojisi, İstanbul. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |