|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarih biliminin insanlara öğretilmesindeki amaçları kavrama, eskiçağ öncesi prehistorik devirlerde neler yapıldığı, özellikleri, ilkçağda oluşan devlet şekillerinin sonraki döneme katkıları, sınıfsal ve toplumsal gelişmeleri öğretme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | tarih biliminin öneminin belirtilerek, geçmişle gelecek arasındaki sağlam iletişimi anlayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağ'da görülen demokrasi anlayışının Rönesans sonrası Avrupa Uygarlığı'na merkez oluşturmasının nedenlerini belirtecek. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eskiçağ'da bilimlerin ortaya çıkması, uzay bilimlerinin Ortadoğu kökenli olmasına rağmen o toplumlar tarafından niçin geliştirilemediğini değerlendirecek. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eskiçağ tarihinin kapsamı ve kaynakları; Akdeniz uygarlığının önemli merkezleri (Mezopotamya, Mısır, Yunan/Helen, Roma vs. ) ve Anadolu'da kurulan uygarlıklar; diğer antik uygarlıklar; Eskiçağ uygarlıklarının insanlığın gelişimine etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eskiçağ ile ilgili ana kaynaklar. Tarih biliminin tanımı, elemanları. Tarihi olayların özellikleri | Anlatım, Tartışma |
2 | Tarihe Yardım Eden Bilimler. Eskiçağ Döneminin Genel Özellikleri. Tarihte Çağ Kavramı. | Anlatım, Tartışma |
3 | Eski Mezopotamya Uygarlığı. Sümerler. Bölgeye gelişleri siyasi ve kültürel gelişimler. | Anlatım, Tartışma |
4 | Akadlar-Babiller-Asurlular-Kültür ve Uygarlıkları. | Anlatım, Tartışma |
5 | Eski Mısır Uygarlığı. Tarih öncesi ve Tarihi Devirlerde Mısır. | Anlatım, Tartışma |
6 | Eskiçağ Mısır Kültür ve Uygarlığı. Anadolu?nun Tarih Öncesi Devirleri. | Anlatım, Tartışma |
7 | Hitit Siyasi ve Kültür Verileri. Devletin kuruluş-büyüme-çökme süreci. Anadolu?ya kazandırdıkları. | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geç Hitit Şehir Devletleri.700?lü Yıllara Kadar Hitit Uygarlığı. | Anlatım, Tartışma |
10 | Frigler-Urartular-Lidyalılar-İyonyalılar. Siyasi ve Kültür Tarihi | Anlatım, Tartışma |
11 | Eskiçağ Ege Havzası, Jeopolitik Durumu- Girit Uygarlığı. | Anlatım, Tartışma |
12 | Eskiçağ Yunan Uygarlığı. Akalar-Dorlar-Ege Göçleri. | Anlatım, Tartışma |
13 | Yunan Uygarlığı ve Sonraki Döneme Etkileri. | Anlatım, Tartışma |
14 | Etrüksler-Roma?nın Kuruluşu-Gelişimi. Hristiyanlığın resmen kabulünden önceki Dönem. | Anlatım, Tartışma |
15 | Fenikeliler, İbraniler-İran Uygarlığı. | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Memiş,E,1997, Genel Tarih,İstanbul | |
2 | Özçelik,N 2007, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı,İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yıldırım,R, 2004, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |