|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslamiyet ve Anadolu öncesi Türk tarihi ve kültürünü öğretmek, öğretmen adaylarında tarih ve Türklük bilinci uyandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Kültürü'nün İslamiyet öncesindeki gelişim özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İslamiyet öncesi Türk devletlerinin diğer devletlerle siyasi ilişkilerini öğrenecek. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk milletinin kültür özelliklerini ve bu kültürün dünya medeniyetine katkılarını kavrayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslamiyet öncesi Türk devletlerinin tarihi (Orta Asya'da kurulanlar, Orta Asya dışında kurulanlar) , İslamiyet öncesi Türk toplumlarında kültür ve uygarlık. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Tarihi'nin Kaynakları. Türk Adı, Orta Asya ve İlk Kültürler. | Anlatım, Tartışma |
2 | Orta Asya ve Göçler. | Anlatım, Tartışma |
3 | Asya Hunları ve Akhunlar. | Anlatım, Tartışma |
4 | Kavimler Göçü ve Avrupa Hunları, Avarlar | Anlatım, Tartışma |
5 | Göktürkler | Anlatım, Tartışma |
6 | II. Göktürk (Kutluk Devleti) | Anlatım, Tartışma |
7 | Uygurlar. | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kırgızlar, Türgişler, Karluklar. | Anlatım, Tartışma |
10 | Macarlar, Bulgarlar, Hazarlar. | Anlatım, Tartışma |
11 | Peçenekler, Uzlar, Kumanlar. | Anlatım, Tartışma |
12 | İslam Öncesi Türk Devlet ve Toplum Yapısı. | Anlatım, Tartışma |
13 | İslam Öncesi Türklerde Ordu, Din ve İnanış, Hukuk. | Anlatım, Tartışma |
14 | İslam Öncesi Türklerde Dil, edebiyat ve Sanat. | Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme Haftası, Mazeret Sınavı. | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Günal, Zerrin (2004) İslam Öncesi türk Tarihi ve Kültürü, Nobel Yayınları, Ankara. | |
2 | Öztürk, Cemil (2004) Türk Tarihi ve Kültürü, Pegem Yayıncılık, Ankara. | |
3 | Gök Tengrinin Çocukları: Ahmet TAŞAĞIL, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2013 | |
4 | Uygurlar; Ahmet TAŞAĞIL, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kafesoğlu, İbrahim (1977) Türk Kültür Tarihi, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayını, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 16 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |