Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 207 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 207 Adı: TEMEL HUKUK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel hukuk kavramlarını açıklama, toplumsal düzen ve hukuk kuralları arasındaki ilişkileri açıklama, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısını açıklama, eğitim ve hukuk arasındaki ilişkileri açıklama.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 temel hukuk kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 toplumsal düzen ve hukuk kuralları arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısını açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 eğitim ve hukuk arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın temel özelliklerini bilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel hukuk kavramları, toplumsal düzen ve hukuk kuralları, hukuki olaylar ve hukuki işlemler, hukuk sistemi, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısı, eğitim-hukuk ilişkileri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal düzen kuralları ve hukuk Anlatım, tartışma
2 Sosyal düzen kurallarının birbiriyle ilişkisi Anlatım, tartışma
3 Hukukun kaynakları-Anayasa Anlatım, tartışma
4 Kanun ve Kanun hükmünde kararname Anlatım, tartışma
5 Uluslararası anlaşmalar, tüzük, yönetmelik Anlatım, tartışma
6 Hukukun kolları Anlatım, tartışma
7 Medeni Hukuk Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Hukukta kişi kavramı, gerçek kişiler Anlatım, tartışma
10 Tüzel kişiler Anlatım, tartışma
11 Anayasa Hukuku Anlatım, tartışma
12 Anayasa Hukuku Anlatım, tartışma
13 1982 Anayasası.Kısa sınav. Anlatım, tartışma
14 1982 Anayasası Anlatım, tartışma
15 İdare Hukuku Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1982 Anayasası
2 Erdoğan,M.2011;Türkiye'de Anayasalar ve Siyaset,Liberte Yayınları, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Deryal, Y.2011;Hukukun Temel Kavramları, Derya Kitabevi, Trabzon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 16 32
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 16 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 82