|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel hukuk kavramlarını açıklama, toplumsal düzen ve hukuk kuralları arasındaki ilişkileri açıklama, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısını açıklama, eğitim ve hukuk arasındaki ilişkileri açıklama. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | temel hukuk kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | toplumsal düzen ve hukuk kuralları arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | eğitim ve hukuk arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın temel özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel hukuk kavramları, toplumsal düzen ve hukuk kuralları, hukuki olaylar ve hukuki işlemler, hukuk sistemi, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısı, eğitim-hukuk ilişkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal düzen kuralları ve hukuk | Anlatım, tartışma |
2 | Sosyal düzen kurallarının birbiriyle ilişkisi | Anlatım, tartışma |
3 | Hukukun kaynakları-Anayasa | Anlatım, tartışma |
4 | Kanun ve Kanun hükmünde kararname | Anlatım, tartışma |
5 | Uluslararası anlaşmalar, tüzük, yönetmelik | Anlatım, tartışma |
6 | Hukukun kolları | Anlatım, tartışma |
7 | Medeni Hukuk | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hukukta kişi kavramı, gerçek kişiler | Anlatım, tartışma |
10 | Tüzel kişiler | Anlatım, tartışma |
11 | Anayasa Hukuku | Anlatım, tartışma |
12 | Anayasa Hukuku | Anlatım, tartışma |
13 | 1982 Anayasası.Kısa sınav. | Anlatım, tartışma |
14 | 1982 Anayasası | Anlatım, tartışma |
15 | İdare Hukuku | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1982 Anayasası | |
2 | Erdoğan,M.2011;Türkiye'de Anayasalar ve Siyaset,Liberte Yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deryal, Y.2011;Hukukun Temel Kavramları, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 16 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |