|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SALİHA BARATALI (salihabaratali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sanat ve estetik bağlamında, sanat akımları hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elamanlarını tanımlayabilir. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sanat akımlarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sanatın kuramsal temellerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Sanat eseri okuma becerisi kazanır. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Eserler arasındaki üslup farkını açıklayabilir. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; sanat ve estetik ile ilgili temel kavramları, sanatın türlerini, özelliklerini, kuramsal temellerini, sürecini ve sanat eseri incelemelerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat ve estetik ile ilgili temel kavramlar, sanatın ilke ve elemanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sanat akımları ve anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Klasizm sanatı, barok sanatı, öncüleri ve estetik anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Neo-klasizm sanatı, romantizm sanatı, öncüleri ve estetik anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Realizm sanatı, empresyonizm sanatı, öncüleri ve estetik anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Puantaizm sanatı, post-empresyonizm sanatı, öncüleri ve sanat anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Fovizm sanatı Dadaizm sanatı, öncüleri ve sanat anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekspresyonizm sanatı, fütürizm sanatı, öncüleri ve sanat anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Metafizik resim sanatı, kübizm sanatı, öncüleri ve sanat anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Soyut resim sanatı, sürrealizm sanatı, öncüleri ve sanat anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Performans sanatı, süprematizm sanatı, öncüleri ve sanat anlayışları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Pop art sanatı, öncüleri ve sanat anlayışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Çağdaş sanat | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Deneysel sanat | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kırışoğlu, O, 2002, Sanatta Eğitim, Pegem A Yayıncılık, Ankara | |
2 | Yavuzer, H, 2003, Resimleriyle Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul | |
3 | Özsoy, V, 2005, İlköğretim Sanat Eğitim Kuramları Ve Yöntemleri, Varan Matbaacılık, Ankara | |
4 | Atakan, Nancy (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar. İzmir: Karakalem Kitabevi. | |
5 | Gombrich, E. H. (2016) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi | |
6 | Yılmaz, M. (2006) Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi | |
7 | Baratalı, S. (2012). 1980 Sonrası Sanatta Deneysel Yaklaşımlar (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=CfDgWphKxTYMAGUIoDgbiw&no=vaiUtDQupXeJ_aa9tcwUvA veri tabanından erişildi. | |
8 | Baratalı, S. (2019). Eklektik Hayatlardan Deneysel Sanat Uygulamaları (Sanatta YeterlikTez Çalışması). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=sV9YgLu41_VrvqWZlqcdvw&no=-X32w9BRTixAcep_1PXFcg veri tabanından erişildi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |