|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye'nin nüfus, yerleşme ve ekonomik özelliklerini öğrencilere kavratmak, Türkiye'nin ekonomik kaynaklarının nüfusun sayısal ve sosyal yapısıyla olan dağılımını geçmiş, günümüz ve gelecekteki durumunu tespit etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | genel beşeri ve ekonomik coğrafya ile ilgili genel kavram ve olguları öğrenecek. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'nin nüfus, yerleşme ve ekonomik coğrafyasıyla ilgili özellikleri kavrayacak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'deki ekonomik kaynaklar ve nüfus ilişkisini geçmiş, bugün ve gelecek üçgeninde değerlendirecek. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Beşeri faktörlerin ekonomik faaliyetlere etkisin öğrenecekler |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nüfus, yerleşme, göçler, diller, dinler, ırklar, kültürlerin yeryüzüne dağılışı. Tarım coğrafyası, hayvancılık, ormancılık, madenler ve enerji kaynakları, sanayi coğrafyası, dünya gıda kaynakları, ticaret, turizm. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beşeri Coğrafya'ya giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Nüfus;dünya nüfusu,demografik özellikler | Anlatım, tartışma |
3 | Nüfus değişiminde rol oynayan faktörler | Anlatım, tartışma |
4 | Nüfus dağılışı | Anlatım, tartışma |
5 | Yerleşme;yerleşmeyi etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma |
6 | Yerleşme tipleri | Anlatım, tartışma |
7 | Kent yerleşmeleri | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarım;tarımı etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma |
10 | Tarım tipleri | Anlatım, tartışma |
11 | Başlıca tarım ürünleri | Anlatım, tartışma |
12 | Hayvancılık,balıkçılık,ormancılık | Anlatım, tartışma |
13 | Enerji kaynakları,sanayi hammaddeleri | Anlatım, tartışma |
14 | Sanayi,ulaşım | Anlatım, tartışma |
15 | Turizm | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tümertekin,E.,Özgüç,N.2009;Ekonomik Coğrafya(Küreselleşme ve Kalkınma),Çantay Kitabevi,İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Atalay,İ.2001,Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya,Meta Basım,Bornova,İzmir |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |