|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antropoloji biliminin amacı, yöntemi ve kapsamını kavratmak, İlk insandan günümüze insan serüveni ve toplumsal örgütlenmelerini kavratmak, antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | antropoloji biliminin önemini açıklayacak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | antropolojiyle ilgili temel kavramları açıklayacak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | antropolojinin tarihsel gelişimini açıklayacak. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | ilk insandan günümüze insan serüveni toplumsal örgütlenmelerini açıklayacak. |
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | antropolojinin çalışma alanlarını açıklayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisini kavrayacak. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt, siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antropolojinin tanımı ve kapsamı | Anlatım, tartışma |
| 2 | Antropolojinin çalışma alanları | Anlatım, tartışma |
| 3 | Antropolojinin kullandığı yöntemler | Anlatım, tartışma |
| 4 | Antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi | Anlatım, tartışma |
| 5 | İlk insan ve modern insanın ortaya çıkışı | Anlatım, tartışma |
| 6 | İnsanoğlunun geçim şekillerinin evrimi | Anlatım, tartışma |
| 7 | Akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Siyasi örgütlenmelerin ortaya çıkışı | Anlatım, tartışma |
| 10 | Toplumsal tabakalaşma | Anlatım, tartışma |
| 11 | Toplumsal cinsiyet | Anlatım, tartışma |
| 12 | Antropolojinin çalışma alanlarından din | Anlatım, tartışma |
| 13 | Antropolojinin çalışma alanlarından dil | Anlatım, tartışma |
| 14 | Antropolojinin çalışma alanlarından birey ve kültür | Anlatım, tartışma |
| 15 | Ülkemizde belli başlı antropologları, çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Belkıs Kümbetoğlu, H. Birkan Gedik 2002,Gelenekten Geleceğe Antropoloji, Epilson Yay. İst. | |
| 2 | Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür,1991, Remzi kitapevi, İst. | |
| 3 | Talat Asad, Antropoloji ve Sömürgecilik,2008,Ütopya yay. Ankara | |
| 4 | Özbudun, S. ve Uysal, G. (2016). 50 soruda Antropoloji. Ankara: Bilim ve Gelecek Kitaplığı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| C.Phillip Kottak; 2002 , Antropoloji, Ütopya Yay., Ank. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 16 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||