Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 204 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 204 Adı: ANTROPOLOJİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Antropoloji biliminin amacı, yöntemi ve kapsamını kavratmak, İlk insandan günümüze insan serüveni ve toplumsal örgütlenmelerini kavratmak, antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 antropoloji biliminin önemini açıklayacak. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 antropolojiyle ilgili temel kavramları açıklayacak. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 antropolojinin tarihsel gelişimini açıklayacak. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 ilk insandan günümüze insan serüveni toplumsal örgütlenmelerini açıklayacak. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 antropolojinin çalışma alanlarını açıklayacak. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisini kavrayacak. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt, siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Antropolojinin tanımı ve kapsamı Anlatım, tartışma
2 Antropolojinin çalışma alanları Anlatım, tartışma
3 Antropolojinin kullandığı yöntemler Anlatım, tartışma
4 Antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi Anlatım, tartışma
5 İlk insan ve modern insanın ortaya çıkışı Anlatım, tartışma
6 İnsanoğlunun geçim şekillerinin evrimi Anlatım, tartışma
7 Akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Siyasi örgütlenmelerin ortaya çıkışı Anlatım, tartışma
10 Toplumsal tabakalaşma Anlatım, tartışma
11 Toplumsal cinsiyet Anlatım, tartışma
12 Antropolojinin çalışma alanlarından din Anlatım, tartışma
13 Antropolojinin çalışma alanlarından dil Anlatım, tartışma
14 Antropolojinin çalışma alanlarından birey ve kültür Anlatım, tartışma
15 Ülkemizde belli başlı antropologları, çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Belkıs Kümbetoğlu, H. Birkan Gedik 2002,Gelenekten Geleceğe Antropoloji, Epilson Yay. İst.
2 Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür,1991, Remzi kitapevi, İst.
3 Talat Asad, Antropoloji ve Sömürgecilik,2008,Ütopya yay. Ankara
4 Özbudun, S. ve Uysal, G. (2016). 50 soruda Antropoloji. Ankara: Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
C.Phillip Kottak; 2002 , Antropoloji, Ütopya Yay., Ank.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 16 32
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 16 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 82