|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antropoloji biliminin amacı, yöntemi ve kapsamını kavratmak, İlk insandan günümüze insan serüveni ve toplumsal örgütlenmelerini kavratmak, antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | antropoloji biliminin önemini açıklayacak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | antropolojiyle ilgili temel kavramları açıklayacak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | antropolojinin tarihsel gelişimini açıklayacak. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | ilk insandan günümüze insan serüveni toplumsal örgütlenmelerini açıklayacak. |
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | antropolojinin çalışma alanlarını açıklayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisini kavrayacak. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt, siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antropolojinin tanımı ve kapsamı | Anlatım, tartışma |
2 | Antropolojinin çalışma alanları | Anlatım, tartışma |
3 | Antropolojinin kullandığı yöntemler | Anlatım, tartışma |
4 | Antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi | Anlatım, tartışma |
5 | İlk insan ve modern insanın ortaya çıkışı | Anlatım, tartışma |
6 | İnsanoğlunun geçim şekillerinin evrimi | Anlatım, tartışma |
7 | Akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasi örgütlenmelerin ortaya çıkışı | Anlatım, tartışma |
10 | Toplumsal tabakalaşma | Anlatım, tartışma |
11 | Toplumsal cinsiyet | Anlatım, tartışma |
12 | Antropolojinin çalışma alanlarından din | Anlatım, tartışma |
13 | Antropolojinin çalışma alanlarından dil | Anlatım, tartışma |
14 | Antropolojinin çalışma alanlarından birey ve kültür | Anlatım, tartışma |
15 | Ülkemizde belli başlı antropologları, çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Belkıs Kümbetoğlu, H. Birkan Gedik 2002,Gelenekten Geleceğe Antropoloji, Epilson Yay. İst. | |
2 | Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür,1991, Remzi kitapevi, İst. | |
3 | Talat Asad, Antropoloji ve Sömürgecilik,2008,Ütopya yay. Ankara | |
4 | Özbudun, S. ve Uysal, G. (2016). 50 soruda Antropoloji. Ankara: Bilim ve Gelecek Kitaplığı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
C.Phillip Kottak; 2002 , Antropoloji, Ütopya Yay., Ank. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 16 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |