Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 208 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 208 Adı: BİLİM, TEKN. VE SOSYAL DEĞİŞME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin en temel amacı katılımcıların bilimsel ve teknolojik farkındalıklarını arttırmaktır. Bu bağlamda, bilim ve teknolojinin doğası, geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki gelişmeler ve bu gelişmelerin insan ve toplum hayatı üzerindeki etkilerinin kavratılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 bilim ve teknoloji arasındaki ilişkiyi açıklayacak. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkilerini açıklayacak. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 ünlü Türk ve yabancı bilim adamlarını tanıyacak. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi bilimsel gelişmelerin insan hayatına etkilerini tartışacak. PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 hastalık ve sağlık, iklim değişimleri, ekosistem gibi güncel konuların hayatımız üzerine etkilerine tartışacak. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilim tarihi, bilim ve bilimin doğası, bilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı ve tasarım, bilim-teknoloji ve sosyal değişim, bilim-teknoloji ve toplum, atom, evren, insanoğlu ve genetic, değişen dünya, ekosistem, iklim, hastalık ve sağlık, biligisayarlar ve iletişim, nano teknoloji
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilim Tarihi Anlatım, tartışma
2 Bilim Ve Bilimin Doğası Anlatım, tartışma
3 Bilimsel Okuryazarlık Anlatım, tartışma
4 Teknoloji Okuryazarlığı Ve Tasarım Anlatım, tartışma
5 Bilim-Teknoloji Ve Sosyal Değişim Anlatım, tartışma
6 Bilim-Teknoloji Ve Toplum Anlatım, tartışma
7 Atom Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Evren Anlatım, tartışma
10 Insanoğlu Ve Genetik Anlatım, tartışma
11 Değişen Dünya (Coğrafya) Anlatım, tartışma
12 Ekosistem Anlatım, tartışma
13 Iklim Anlatım, tartışma
14 Hastalık Ve Sağlık Anlatım, tartışma
15 Bilgisayarlar Ve Iletişim Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ata, B. (Ed). (2010). Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi:Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Bacanak, A. (2009), Bilim-Teknoloji-Sosyal Değişim, Celepler Matbaacılıok, Trabzon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 16 32
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 16 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90