|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KÜREKLİ (recepkurekli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan hakları ve demokratik kültür saygılı bireyler yetiştirmek. Türk kültüründeki gelişimi analiz edebilen, küresel değerlerle barışık sağlıklı ve mutlu bir toplumun temelini oluşturmak. Bireye mensup olduğu devleti, devletin yapısını, işleyişini,hukuk sistemi ve anayasayı tanıtmak. Sosyal Bilgiler ile Vatandaşlık ilişkisini açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan hakları ve demokrasi kavramlarının tarihsel gelişimini bilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | toplumsal hayatın düzenleyen kuralları bilecek. |
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | temel hak ve sorumluluklarını bilecek. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye Cumhuriyeti'nin hukuk sistemini bilecek |
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Devlet türleri ve siyasal sistemi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Farklı ülkelerdeki vatandaşlık eğitimi uygulamarı hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan ve toplum, toplum hayatını düzenleyen kurallar; aile, okul ve çevrede demokratik hayat; insan hakları kavramı ve gelişimi, devlet ve devlet şekilleri; tarihsel süreç içinde egemenlik anlayışının evrimi; temel hak ve ödevler; anayasa, anayasal kurumlar, anayasal yaşam; Türk devlet geleneği, Türkiye Cumhuriyeti'nin temel nitelikleri ve yapısı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan ve toplum. Toplum Hayatını Düzenleyen Kurallar, Ahlak Kuralları. | Anlatım, tartışma |
2 | Aile Kavramı ve Ailenin toplumdaki yeri. Türklerde Aile, Ailede demokratik Yapı. | Anlatım, tartışma |
3 | Eğitimin temelleri ve okuldaki Demokratik Eğitim. | Anlatım, tartışma |
4 | Geleneksel ve Modern toplumda devlet, Vatan, Millet ve egemenlik Kavramları. | Anlatım, tartışma |
5 | Genel Demokrasi Kavramı ve Türklerde Demokrasi. | Anlatım, tartışma |
6 | Toplumsal Barışa yönelen Tehditler, anarşi, Terör ve Şiddet. | Anlatım, tartışma |
7 | Anayasa Kavramı. T.C. Anayasası ve T.C. Anayasasının Temel İlkeleri. | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan Hakları Kavramı ve Bu Kavramın Gelişmesi. | Anlatım, tartışma |
10 | Kişi Hak ve hürriyetleri. Sosyal ve ekonomik haklar. Siyasi hak ve ödevler. | Anlatım, tartışma |
11 | İnsan hakları ile İlgili bildirge ve Sözleşmeler. Uluslararası belgeler. | Anlatım, tartışma |
12 | Ulusal Ajans ve eğitimle ilgili diğer imkanlar | Anlatım, tartışma |
13 | Barış ve hoşgörü kültürü. | Anlatım, tartışma |
14 | Temel Hak ve Özgürlükler | Anlatım, tartışma |
15 | Genel değerlendirme haftası ve mazeret sınavı. | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çiftçi, Ahmet (2008) Vatandaşlık Bilgisi, demokrasi ve İnsan hakları, Gündüz yayıncılık, Ankara. | |
2 | Doğanay, İsmail (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan hakları, Pegem yayıncılık, Ankara. | |
3 | Başgil, Ali Fuat, (2000) Gençlerle Başbaşa, Yağmur yayıncılık, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Erdoğan, Mustafa (2011) Türkiye'de Anayasalar ve Siyaset, Liberte yayıncılık, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |