|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP KÜREKLİ (recepkurekli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yeni ve Yakınçağ'da Türk, Avrupa ve Dünya Tarihi'ni incelemek, Batı medeniyetinin oluşum sürecini incelemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yeni ve Yakın çağla ilgili kavramları açıklar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yeni ve Yakın çağda Avrupa Tarihini analiz eder. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yeni ve Yakın çağda Asya Tarihini analiz eder. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yeni ve Yakın çağda Afrika ve Amerika Tarihini ile ilgili karşılaştırma yapar. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Yeni ve Yakın çağda dünyadaki gelişmeleri genel olarak değerlendirerek alanındaki çalışmaları takip eder. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Yeni ve Yakın çağdaki gelişmelerle ilgili edindiği bilgileri öğretim sürecinde kullanır. |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1453'den 1914'e kadar Avrupa'da meydana gelen önemli siyasi ve sosyal gelişmeler (coğrafi keşifler, Rönesans ve Reform, Aydınlanma, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi, sömürgecilik) , bu süreçte Osmanlı İmparatorluğu dışındaki Türk Dünyası'nda ortaya çıkan siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal gelişmeler; aynı dönemde dünyanın bazı bölgelerinde yaşanan önemli gelişmeler (Japonya'nın yükselişi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı vb. ) . | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dönem planlamasının öğrenciye tanıtımı | Düz Anlatım |
| 2 | Coğrafi keşifler öncesi Avrupa Tarihi'nde değişim | Düz Anlatım |
| 3 | Coğrafi Keşifler | Düz Anlatım |
| 4 | Coğrafi Keşiflerin Avrupa'ya etkileri | Düz Anlatım |
| 5 | Avrupa'da ulusal monarşilerin oluşumu | Düz Anlatım |
| 6 | Amerikan Devrimi ve etkileri | Düz Anlatım |
| 7 | Fransız Devrimi ve etkileri | Düz Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sanayi Devrimi | Düz Anlatım |
| 10 | Sanayi Devrimi'nin Etkileri,Emperyalizm | Düz Anlatım |
| 11 | Alman ve İtalyan siyasal birliğinin oluşumu | Düz Anlatım |
| 12 | Emperyalist Devletler arasında bloklaşma | Düz Anlatım |
| 13 | Batı karşıtı dünyanın oluşumu I | Düz Anlatım |
| 14 | Batı karşıtı dünyanın oluşumu II | Düz Anlatım |
| 15 | Dönemin değerlendirilmesi | Düz Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yeni ve Yakınçağ Tarihi, A. Kürşat Gökkaya, Cemil Cahit Yeşilbursa, Siyasal Kitapevi, Ankara 2004. | |
| 2 | Sander, Oral, Siyasi Tarih, Ankara, 1994. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| GÖKKAYA, K, YEŞİLBURSA, C.C , 2011,Yeni ve Yakın Çağ Tarihi, Ankara | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 58 | ||