Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 305 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 305 Adı: YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP KÜREKLİ (recepkurekli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yeni ve Yakınçağ'da Türk, Avrupa ve Dünya Tarihi'ni incelemek, Batı medeniyetinin oluşum sürecini incelemek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni ve Yakın çağla ilgili kavramları açıklar. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni ve Yakın çağda Avrupa Tarihini analiz eder. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yeni ve Yakın çağda Asya Tarihini analiz eder. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yeni ve Yakın çağda Afrika ve Amerika Tarihini ile ilgili karşılaştırma yapar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Yeni ve Yakın çağda dünyadaki gelişmeleri genel olarak değerlendirerek alanındaki çalışmaları takip eder. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Yeni ve Yakın çağdaki gelişmelerle ilgili edindiği bilgileri öğretim sürecinde kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1453'den 1914'e kadar Avrupa'da meydana gelen önemli siyasi ve sosyal gelişmeler (coğrafi keşifler, Rönesans ve Reform, Aydınlanma, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi, sömürgecilik) , bu süreçte Osmanlı İmparatorluğu dışındaki Türk Dünyası'nda ortaya çıkan siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal gelişmeler; aynı dönemde dünyanın bazı bölgelerinde yaşanan önemli gelişmeler (Japonya'nın yükselişi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı vb. ) .
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem planlamasının öğrenciye tanıtımı Düz Anlatım
2 Coğrafi keşifler öncesi Avrupa Tarihi'nde değişim Düz Anlatım
3 Coğrafi Keşifler Düz Anlatım
4 Coğrafi Keşiflerin Avrupa'ya etkileri Düz Anlatım
5 Avrupa'da ulusal monarşilerin oluşumu Düz Anlatım
6 Amerikan Devrimi ve etkileri Düz Anlatım
7 Fransız Devrimi ve etkileri Düz Anlatım
8 Ara Sınav
9 Sanayi Devrimi Düz Anlatım
10 Sanayi Devrimi'nin Etkileri,Emperyalizm Düz Anlatım
11 Alman ve İtalyan siyasal birliğinin oluşumu Düz Anlatım
12 Emperyalist Devletler arasında bloklaşma Düz Anlatım
13 Batı karşıtı dünyanın oluşumu I Düz Anlatım
14 Batı karşıtı dünyanın oluşumu II Düz Anlatım
15 Dönemin değerlendirilmesi Düz Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yeni ve Yakınçağ Tarihi, A. Kürşat Gökkaya, Cemil Cahit Yeşilbursa, Siyasal Kitapevi, Ankara 2004.
2 Sander, Oral, Siyasi Tarih, Ankara, 1994.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
GÖKKAYA, K, YEŞİLBURSA, C.C , 2011,Yeni ve Yakın Çağ Tarihi, Ankara

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 16 32
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 58