|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KÜREKLİ (recepkurekli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı İmparatorluğunun gerileme ve çöküş dönemleri ve bunların nedenleri ile ilgili bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küçük Kaynarca Antlaşması'ndan (1774) , Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılışına (1922) kadar siyasi, kültür ve uygarlık tarihi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | XVII. Yüzyıl Olayları ve Özellikleri. Köprülüler Dönemi, II.Viyana Kuşatması. | Düz Anlatım |
2 | II.Viyana Kuşatması Sonrasında Osmanlı Devleti. Karlofça Antlaşması. | Düz Anlatım |
3 | XVIII.Yüzyıl Islahat Hareketleri. Lale devri. Patrona Halil Ayaklanması. | Düz Anlatım |
4 | I.Mahmut Döneminde Osmanlı-Rus, Osmanlı-Avusturya ilişkileri. | Düz Anlatım |
5 | 1768-1774 Osmanlı-Rus Savaşları ve Küçük Kaynarca Antlaşması. | Düz Anlatım |
6 | 1787-1792 Osmanlı-Rus, Osmanlı-Avusturya Savaşları ve Sonuçları. | Düz Anlatım |
7 | III.Selim Dönemi ve Nizam-ı Cedit Islahatları. | Düz Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kabakçı Mustafa Ayaklanması. II.Mahmut Dönemi ve Islahatları. | Düz Anlatım |
10 | Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemleri. | Düz Anlatım |
11 | II.Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları. | Düz Anlatım |
12 | I.Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti'nin Sonu. | Düz Anlatım |
13 | Osmanlı Hukuk Sistemi ve Adliye Teşkilatı. | Düz Anlatım |
14 | Osmanlı Ordu Teşkilatı. Osmanlılarda Kültür Hayatı. | Düz Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme Haftası. Mazeret Sınavı. | Düz Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
UZUNÇARŞILI, İsmail Hakkı (1995) Osmanlı Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Cilt:I-IV, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 58 |