|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına, sosyal bilgiler öğretimin nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak; sosyal bilgiler öğretiminin amaç, felsefe ve temel öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak; sosyal bilgilerle ilgili program çeşitleri, temel öğrenme kuramları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v. b. ) . Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel Öğretim Yöntemleri I. dersinin amaç ve felsefesi Özel Öğretim Yöntemleri I. dersinin kaynakları Özel Öğretim Yöntemleri I. dersinin Ödev konuları ve sunumlar hakkında bilgilendirme | Düz Anlatım |
2 | Sosyal Bilgiler Öğretimiyle ilgili temel kavramlar Sosyal Bilgiler Öğretiminin tanımı Sosyal Bilgiler Öğretiminin tarihsel gelişimi | Düz Anlatım |
3 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Farklı Yaklaşımlar Sosyal Bilgilerde İçerek, Kapsam ve Yapı Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimler | Düz Anlatım |
4 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Programda temel yaklaşımlar Programın yapısı | Sunuş Yoluyla Öğretim |
5 | Öğrenme kuramları Öğrenme kuramlarının özellikleri Davranışçı öğrenme kuramı | Düz Anlatım |
6 | Bilişsel Öğrenme Kuramı Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı İkinci ödev sunuları | Düz Anlatım |
7 | Öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle ilgili temel kavramlar ve sunuş yoluyla öğretim stratejisi İkinci Ödev sunumu | Düz Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Strateji ve yöntemlerin belirlenmesinde dikkat edilecek hususlar Sunuş yoluyla öğretim stratejisi Sunuş Yolunun Uygulanmasında dikkat edilecek hususlar | Sunuş Yoluyla Öğretim |
10 | Buluş ve araştırma yoluyla öğretim stratejileri İkinci Ödev sunumu | Düz Anlatım |
11 | Problem çözme yönteminin tarihsel gelişimi ve eğitimdeki yeri Sosyal bilgiler eğitiminde Problem çözme yöntemi İkinci Ödev sunumu | Düz Anlatım |
12 | Sosyal bilgiler eğitiminde soru sorma, beyin fırtınası ve drama Üçüncü ödev sunumu | Düz Anlatım |
13 | Sosyal bilgiler eğitiminde grup çalışmaları, metafor ve analojiler Üçüncü ödev sunumu | Düz Anlatım |
14 | Sosyal bilgiler öğretiminde zaman zamanla ilgili kavramların öğretimi Zaman öğretimiyle ilgili yapılan çalışmalar Üçüncü ödevlerin sunumları | Düz Anlatım |
15 | Zaman ve kronolojiyle ilgili kavramların öğretiminde kullanılacak yöntemler Sosyal bilgiler öğretiminde değişim ve süreklilik kavramları Üçüncü ödevlerin sunumları | Düz Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Safran, M. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretimi, PegemAkademi, Ankara.2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 117 |