|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek olan aktif öğrenmeye dayalı temel öğretim yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretmek, sosyal bilgiler derslerinde eleştirel düşünme becerilerinin nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma, grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi, görsel materyal ve doküman kullanımı, Cumhuriyet ve Atatürkçülük konularının işlenmesi, sözlü tarih çalışmaları, belirli gün ve haftalardan yararlanma, güncel olayların kullanımı ve katkıları, çevre incelemelerinin planlanması, müze eğitimi, soru sorma ve teknikleri, çağdaş değerlendirme uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinin içeriğinin tanıtılması Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde sunumu yapılacak olan ödevlerin tanıtılması | düz anlatım |
2 | Sosyal Bilimlerin tarihsel gelişimi Sosyal bilimler öğretimi ve amaçları Sosyal bilgiler sosyal bilimler ilişkisi Birinci ödevin sunumu | soru-cevap |
3 | Beyin temelli öğrenme Sosyal bilgiler ve beyin temelli öğrenme Beyin temelli öğrenme stratejileri Birinci ödevin sunumu | düz anlatım |
4 | Sözlü tarihin tarihsel gelişimi Sözlü tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih Birinci ödevin sunumu | soru-cevap |
5 | Yerel tarihin tarihsel gelişimi Yerel tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih Birinci ödevin sunumu | soru-cevap |
6 | Müzelerin eğitimde kullanımı Müze pedagojisi Müzelerin Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanımı Birinci ödevin sunumu | düz anlatım |
7 | Tarihsel ve coğrafi çevre Tarihsel ve coğrafi çevrenin eğitimde kullanımı Tarihsel ve coğrafi çevrenin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu | soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde resimler Resimler eğitimde nasıl kullanılır Resimlerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu | soru-cevap |
10 | Eğitimde hikayelerin kullanımı Sosyal bilgiler eğitiminde hikayelerin kullanımı İkinci ödevin sunumu | düz anlatım |
11 | Eğitimde örnek olay Sosyal bilgilerde örnek olayların kullanımı ikinci ödevin sunumu | düz anlatım |
12 | Eğitimde drama Sosyal bilgiler öğretiminde dramanın kullanılması Üçüncü ödevin sunumu | soru-cevap |
13 | Eleştirel düşünme becerileri Eğitimde eleştirel düşünme becerileri Üçüncü ödevin sunumu | düz anlatım |
14 | Empati Tarihsel Empati Sosyal Bilgilerde tarihsel empatinin kullanılması Üçüncü ödevin sunumu | düz anlatım |
15 | Sosyal empati Sosyal empatinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı Üçüncü ödevin sunumu | soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara, Anı Yayıncılık. Öztürk, C. (Ed.) (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara, Pegem A |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |