Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 407 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 407 Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek olan aktif öğrenmeye dayalı temel öğretim yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretmek, sosyal bilgiler derslerinde eleştirel düşünme becerilerinin nasıl kullanılacağını öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma, grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi, görsel materyal ve doküman kullanımı, Cumhuriyet ve Atatürkçülük konularının işlenmesi, sözlü tarih çalışmaları, belirli gün ve haftalardan yararlanma, güncel olayların kullanımı ve katkıları, çevre incelemelerinin planlanması, müze eğitimi, soru sorma ve teknikleri, çağdaş değerlendirme uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinin içeriğinin tanıtılması Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde sunumu yapılacak olan ödevlerin tanıtılması düz anlatım
2 Sosyal Bilimlerin tarihsel gelişimi Sosyal bilimler öğretimi ve amaçları Sosyal bilgiler sosyal bilimler ilişkisi Birinci ödevin sunumu soru-cevap
3 Beyin temelli öğrenme Sosyal bilgiler ve beyin temelli öğrenme Beyin temelli öğrenme stratejileri Birinci ödevin sunumu düz anlatım
4 Sözlü tarihin tarihsel gelişimi Sözlü tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih Birinci ödevin sunumu soru-cevap
5 Yerel tarihin tarihsel gelişimi Yerel tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih Birinci ödevin sunumu soru-cevap
6 Müzelerin eğitimde kullanımı Müze pedagojisi Müzelerin Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanımı Birinci ödevin sunumu düz anlatım
7 Tarihsel ve coğrafi çevre Tarihsel ve coğrafi çevrenin eğitimde kullanımı Tarihsel ve coğrafi çevrenin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Eğitimde resimler Resimler eğitimde nasıl kullanılır Resimlerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu soru-cevap
10 Eğitimde hikayelerin kullanımı Sosyal bilgiler eğitiminde hikayelerin kullanımı İkinci ödevin sunumu düz anlatım
11 Eğitimde örnek olay Sosyal bilgilerde örnek olayların kullanımı ikinci ödevin sunumu düz anlatım
12 Eğitimde drama Sosyal bilgiler öğretiminde dramanın kullanılması Üçüncü ödevin sunumu soru-cevap
13 Eleştirel düşünme becerileri Eğitimde eleştirel düşünme becerileri Üçüncü ödevin sunumu düz anlatım
14 Empati Tarihsel Empati Sosyal Bilgilerde tarihsel empatinin kullanılması Üçüncü ödevin sunumu düz anlatım
15 Sosyal empati Sosyal empatinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı Üçüncü ödevin sunumu soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara, Anı Yayıncılık. Öztürk, C. (Ed.) (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara, Pegem A

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114