Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 409 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 409 Adı: PROGRAM GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERGİN ERGİNER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramların bilgisine sahip olur. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Hedef yazmada ilkeler ve yöntemleri bilir ve uygularlar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller ) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma ) , eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb. )
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimde Temel Kavramlar Anlatım, soru cevap, tartışma
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
3 Eğitim programı tasarımları Anlatım, soru cevap, tartışma
4 Program geliştirme modelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
5 İhtiyaç analizi Anlatım, soru cevap, tartışma
6 Hedefler ve sınıflandırılması Anlatım, soru cevap, tartışma
7 Hedef-davranışların yazılması Anlatım, soru cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 İçerik ve düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
10 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
11 Sınama durumlarının düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
12 Programın uygulanması ve değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
13 Program tasarılarının incelenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
14 Program Geliştirmede Yeni Yönelimler Anlatım, soru cevap, tartışma
15 Türkiye'de Yeni Programların İncelenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86