Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 404 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 404 Adı: SOSYAL PROJE GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemini açıklamak, proje türleri ve proje hazırlama aşamalarını açıklamak, örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesini gerçekleştirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemi, proje türleri ve proje hazırlama aşamaları, örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma yaklaşımları Proje tabanlı öğretim
2 Araştırmanın planlanması Proje tabanlı öğretim
3 Konu seçimi,tartışma Proje tabanlı öğretim
4 Araştırma başlığı ve proje taslağı Proje tabanlı öğretim
5 Planlama, danışmanlık Proje tabanlı öğretim
6 danışmanlık Proje tabanlı öğretim
7 Danışma,değerlendirme Proje tabanlı öğretim
8 Ara Sınav
9 Literatür taraması Proje tabanlı öğretim
10 Veri toplama yöntemlerinin seçilmesi Proje tabanlı öğretim
11 Danışmanlık Proje tabanlı öğretim
12 Sunumlar Proje tabanlı öğretim
13 Sunumlar Proje tabanlı öğretim
14 Sunumlar Proje tabanlı öğretim
15 Sunumlar Proje tabanlı öğretim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Blaikie,N. 2000; Designing Social Research,Polity Press,Oxford.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142