Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 410 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 410 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Okul ve sınıf yönetimini bilmek ve gözlemlemek, okul yönetimi ile ilgili veri toplamak, gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi, gerçek sınıf ortamında sınıf organizasyonu ve grup çalışması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Her hafta bir günlük plan hazırlama mikro-öğretim
2 Her hafta bir günlük plan hazırlama mikro-öğretim
3 Her hafta bir günlük plan hazırlama mikro-öğretim
4 Hazırlanan planı uygulama mikro-öğretim
5 Hazırlanan planı uygulama mikro-öğretim
6 Uygulamanın öğretmen tarafından değerlendirilmesi mikro-öğretim
7 Uygulamanın öğretmen tarafından değerlendirilmesi mikro-öğretim
8 Ara Sınav
9 Öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, mikro-öğretim
10 Öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, mikro-öğretim
11 Öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, mikro-öğretim
12 Değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması mikro-öğretim
13 Değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması mikro-öğretim
14 Tekrar uygulama yapılması mikro-öğretim
15 Tekrar uygulama yapılması mikro-öğretim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Efe,R,2010; Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması,Anı Yayıncılık,Ankara

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 4 14 56
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 296