|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MESUT GÜN (mesutgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA TAHİROĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları sayabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Metin türlerini sayabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Metinsellik ölçütlerini bilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Yazma becerisini kazanır. |
PÇ- |
|
DÖÇ-6 | METNİN İÇ VE DIŞ YAPISAL ÖZELLİKLERİNİ KAVRAR. |
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cümle Bilgisi, Cümle Türleri, Cümle Çözümlemeleri, Cümle İnceleme Örnekleri, Kompozisyon, Tema, Hayal, Paragraf, Anlatım Biçimleri, Yaratıcı ve Kurgusal Yazılar, Düşünce ve Bilgi Aktaran Yazılar, Resmî Yazılar, Dil Yanlışları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yazı dilinin özellikleri | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
2 | Yazılı iletişimin özellikleri | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
3 | Yazı dili ile sözlü dilin arasındaki farklar | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
4 | Yazılı ve sözlü anlatım | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
5 | Öznel anlatım, nesnel anlatım | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
6 | Paragraf türleri | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
7 | Metin türleri | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metin olma koşulları | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
10 | Bir metnin özetini ve planını çıkarma | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
11 | Serbest yazma, planlı yazma | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
12 | Planlı yazma aşamaları | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
13 | Bilgilendirici metinler | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
14 | Yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
15 | Yazma uygulamaları | Görsel işitsel sunum, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. 2009; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara. | |
2 | • Kantemir, E. 1997; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi, Ankara. | |
3 | • Kavcar, C. ve Oğuzkan, F. 1999; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yayıncılık, Ankara. | |
4 | • Beyreli, L. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |