Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 111 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 111 Adı: EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilimsel bir alan olarak eğitimin temel çalışma ilkelerini tanır. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eğitimin işlevlerini açıklar. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, ilkelerini ve sorunlarını açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimle ilgili temel kavramlar; eğitimde bilimsel araştırma; eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri; öğretmenlik mesleği.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma
2 Eğitim amaç ve işlevleri Anlatım, tartışma
3 Eğitimin psikolojik temelleri: gelişim psikolojisi Anlatım, tartışma
4 Eğitimin psikolojik temelleri: öğrenme psikolojisi Anlatım, tartışma
5 Eğitimin sosyal temelleri: eğitimin işlevleri Anlatım, tartışma
6 Eğitimin sosyal temelleri: eğitimi etkileyen faktörler Anlatım, tartışma
7 Eğitimin felsefi temelleri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Eğitimin ekonomik temelleri Anlatım, tartışma
10 Eğitimin siyasal temelleri Anlatım, tartışma
11 Eğitimin hukuki temelleri Anlatım, tartışma
12 Bir meslek olarak öğretmenlik Anlatım, tartışma
13 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar ve gelişmeler Anlatım, tartışma
14 Öğretmenlik mesleğinin sorunları Anlatım, tartışma
15 Okul ve sınıf ortamı Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK
2 Kale, M., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Pegema Yayıncılık, Ankara
3 Tanrıöğren, A., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
To develop a basic understanding towards education and learning; to develop positive attitude towards teaching profession; to found a basis for other teaching certification courses.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 13 26
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 113