|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FARUK MANAV (farukmanav@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Felsefe ile ilgili temel kavramları kavrama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi akımlarını kavrama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Felsefe kavramlarını tanır. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgi, bilim, varlık, ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanır. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini analiz eder |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel eğitim felsefesi akımlarını kavrar |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çağdaş felsefi akımları kavrayabilecek |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar; Türkiyede ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Felsefe İle İlgili Temel Kavramlar | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
2 | Felsefenin Çalışma Alanları ve Sosyal Bilimler İçindeki Rolü | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
3 | Başlıca Felsefi Akımlar | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
4 | Felsefe ve Bilim | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
5 | Felsefe ve Bilgi | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
6 | Felsefe ve Varlık | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
7 | Felsefe ve Sanat | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Felsefe ve Din | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
10 | Felsefe ve Siyaset | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
11 | Felsefe ve Doğa | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
12 | 20. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Görüşler | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
13 | Felsefe ve Eğitim | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
14 | Eğitimin Felsefi Temelleri ve Eğitim Programlarına Etkisi | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
15 | Çağdaş Felsefe Akımları | Görsel-işitsel sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cevizci, A. (2007) Felsefeye Giriş, İstanbul. Sönmez, V. 2008; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, görsel-işitsel CD, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |