Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 106 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 106 Adı: FELSEFE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FARUK MANAV (farukmanav@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Felsefe ile ilgili temel kavramları kavrama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi akımlarını kavrama

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Felsefe kavramlarını tanır. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilgi, bilim, varlık, ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanır. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini analiz eder PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Temel eğitim felsefesi akımlarını kavrar PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Çağdaş felsefi akımları kavrayabilecek PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar; Türkiyede ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Felsefe İle İlgili Temel Kavramlar Görsel-işitsel sunum, tartışma
2 Felsefenin Çalışma Alanları ve Sosyal Bilimler İçindeki Rolü Görsel-işitsel sunum, tartışma
3 Başlıca Felsefi Akımlar Görsel-işitsel sunum, tartışma
4 Felsefe ve Bilim Görsel-işitsel sunum, tartışma
5 Felsefe ve Bilgi Görsel-işitsel sunum, tartışma
6 Felsefe ve Varlık Görsel-işitsel sunum, tartışma
7 Felsefe ve Sanat Görsel-işitsel sunum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Felsefe ve Din Görsel-işitsel sunum, tartışma
10 Felsefe ve Siyaset Görsel-işitsel sunum, tartışma
11 Felsefe ve Doğa Görsel-işitsel sunum, tartışma
12 20. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Görüşler Görsel-işitsel sunum, tartışma
13 Felsefe ve Eğitim Görsel-işitsel sunum, tartışma
14 Eğitimin Felsefi Temelleri ve Eğitim Programlarına Etkisi Görsel-işitsel sunum, tartışma
15 Çağdaş Felsefe Akımları Görsel-işitsel sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cevizci, A. (2007) Felsefeye Giriş, İstanbul. Sönmez, V. 2008; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, görsel-işitsel CD,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 60