|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MESUT GÜN (mesutgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçedeki sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sözlü iletişimin kurallarını bilir |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma çeşitlerini sayabilir. |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dinleme yöntemi teknik ve stratejilerini kullanır. |
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler, sözlü anlatım, sözlü kompozisyon türleri, sözlü iletişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sözlü dilin özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
2 | Sözlü iletişimin özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
3 | Sözlü anlatım | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
4 | Konuşma becerisinin özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
5 | İyi bir konuşmanın temel ilkeleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
6 | İyi bir konuşmacının temel özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
7 | Konuşma türleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlıklı konuşma | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
10 | Hazırlıksız konuşma | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
11 | Hazırlıklı konuşmanın aşamaları | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
12 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
13 | Konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
14 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
15 | Sözlü anlatım uygulamaları | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. 2009; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara. | |
2 | Beyreli, L. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, PegemA Yayıncılık, Ankara. | |
3 | Kantemir, Enise(1997), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi. | |
4 | Kavcar, C. ve Oğuzkan, F. 1999; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |